26.7.11

Falen, Bork Havn

Så er jeg tilbage. Så har jeg fået en streg eller to på energibarometeret. Ikke så meget måske, men nok til ikke længere at kunne holde mig væk her fra ;0)

Først vil jeg lige undskylde, den bratte ferielukning her, men jeg kæmpede med noget nakkespænding, som jeg også måtte lide under, de første 4 dage af ferien.

Nå men om lørdagen smuttede vi til Bork, ved bunden af Ringkøbing fjord. Vi har været der før, for omkring 7 år siden, og der er altså bare dejligt! 

I et lejet sommerhus, som var en del mere lækkert end det for de der 7 år siden, hyggede vi os og prøvede at nyde de kølige grader uden for huset og regnen, som blev mere intenst i slutningen af opholdet.
Der var muligheder for lidt gåture i området og vi fandt det sommerhus vi lejede sidst og det så lige så trøstesløst ud som den gang. Den gang troede jeg, at jeg havde lejet et sommerhus ved Nissum fjord, men det var så det i Bork i stedet for...
Nå men dette vi havde lejet i år var helt ok.



***
Mandag ville vi på tur, men vejret var ikke helt i top. Vi køret mod Esbjerg og omegn. Målet var egentlig Rømø, men da vi nåede Esbjerg og statuer af Mennesket ved Havet, begyndte det at dryppe. Så lidt crusing i omegnen og så hjem igen.



Vi havde da en rigtig dejlig solskinsdag i løbet af ugen og det var om onsdagen. Høj og varm sol. Nok til at Gemalen kunne lege rødhudsindianer ;) Den dag blev det til en soppetur i Vesterhavet og så Sandskulpturfestivallen i Søndervig.
Den havde jeg overvejet og med Lauras anbefaling, tog vi der til.
Og sikke nogen skuplturer.



Nøj hvor var de flotte og sikken mange detaljer!!



***
Skulle I komme på de kanter (Bork, Nørre-Nebel, Varde, Skjern), så skal I besøge Thairestaurant Sara, som ligger Houstrup Strandvej 4. Der fik vi noget dejlig østerlandsk mad.
Stedet var jeg blevet anbefalet af en kollega, som bor og arbejder i område og da vi havde fået anvist vores bord, kom hun sørme ind med sin familie. Dejligt gensyn :0)

Til gengæld kan jeg ikke anbefale Pizza & Kebab House 2 i Nørre-Nebel. Der var gang i butikken og det tog omkring 45 min at få vores pizzaer og så var Gemalens brandt i kanten og Yngstes spaghetti bolognese var uden smag. Håber det bare var fordi det var højsæson...

Sådan forløb vores 1. uge af ferien.

4 kommentarer:

  1. Det var da en ret så ok 1. uge :-)

    SvarSlet
  2. Losarinas mor - Den var fin nok. Jeg har så lige undladt nogle fejltrin, som gav lidt ridser, men alt i alt dejligt at være hjemmefra :0)

    SvarSlet
  3. Eja, nåede I også til sandskulpturfestival alligevel :-))
    Imponerende er det at få så levende "billeder ud af det rene sand".
    Sjovt for dig at møde din kollega på thairestauranten, hos os stod menuen mest på fisk :-))
    Herligt sommerhus I havde, men vi er vist mange, der har ønsket en lidt mere solrig sommer.
    Knus fra Laura :-)

    SvarSlet
  4. LAura - ja, vi havde et dejligt solskinsvejr om onsdagen og så skulle det være!
    Det var vildt, hvad de kunne skabe og detaljer!
    Det var ret pudsigt, for hun troede vi først kom ugen efter.
    Jeg havde også håbet på fisk, men det er vist mest mig, der kan spise det hver dag.
    Og sol, ja det kunne vi gist have brugt noget mere af!!
    Knus fra mig ☺

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺