20.6.11

Skoleflytning, lærerskifte og snart sommerferie

Det er hvad Frøkenen har foran sig.

Her i kommunen, har man valgt at lægge rigtig mange skoler sammen to-og-to.
Dette gælder også min datters skole og den skole, der ligger tæt på.
I dag var der flyttedag, for den skole hun går på nu, skal være for de små klasser og den anden så for de store.
Eleverne har personligt flyttet deres borde og stole fra skole 1 til skole 2. Sådan!

I dag fik de så også seddel om det kommende års lærer og her var der udskiftning på omkring 50%
Hendes dansklærer gennem de sidste 7 år, slutter som dansklærer for hendes klasse. Istedet for får hun en, som har ry for at være en meget dygtig lærer. Det er jo så dejligt at vide.
Jeg har aldrig været vild med hendes nuværende dansklærer, men har heller ikke kunne sætte en finger på vedkommende, men alligevel er jeg lidt glad for, at de får en mere (efter min mening) kompetent lærer. Men så alligevel ikke, for at skifte lærer i 8. klasse, to år før eksamen, syntes jeg er lidt for tæt på. Jeg tror nemlig der bliver noget at rydde op i.

Nu har hun kun 4 skoledage tilbage og så ligger der 6 ugers sommerferie foran hende.
Bare det var mig...

6 kommentarer:

  1. Hvis der skal rettes en del op er det godt med skiftet nu. Det skal de nok nå med en kompetent lærer.

    Rigtig god ferie til frøkenen og til resten når I når dertil.

    Knus

    SvarSlet
  2. Fru E - Jeg ville nu have syntes at et skifte i dette skoleår ville have været bedre. Eleverne var ikke helt tilfredse med hende. Men så blev det så bare året efter.
    Tusind tak og god ferie til jer, når tiden er ;0)

    SvarSlet
  3. Kære Kari

    Det er rigtig godt at hun skifter lærer nu især hvis der skal rettes op på en del inden 9 klasse-og det skal den nye lærer nok nå :) Taler af erfaring
    Knus herfra :)

    SvarSlet
  4. Æblekinder - Jeg håber også at den nye lærer kan noget godt. Desværre er der elever der er stoppet i den klasse pga. hende, de havde hende i for mange fag og derfor blev undervisningen for endformig. Havde de fået helt nye lærer da de startede i 7. havde de sikkert været flere elever i den klasse.
    Men jeg håber dine ord er rigtige :0)
    Knus og god nat fra mig!

    SvarSlet
  5. Godmorgen Kari
    Held og Lykke med datters nye skolestart.
    Yngste manden skal starte i 0.klasse på ny skole med nye klassekammerater; men jeg kan mærke, det nok skal gå.
    God Tirsdag / RikkeBo

    SvarSlet
  6. God aften RikkeBo :0)
    Tak. Heldigvis kender hun alle de andre 8. klasser på den anden skole, så helt ukendt er det ikke.
    Jeg tror spændingen over at skulle starte i o. klasse, overgår det at alt er nyt.
    God aften :0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺