13.6.11

Madspild eller Mus i eget hus...

1 pose kokosmel, 1 pose skummetmælkspulver, 1 kg. fuldkorns speltmel, 1 pakke tørrede tortelini og 1 pose solsikkekerner.
Det er hvad vores noget så ikke inviterede mus har gnavet i. Og det er alle poser, som ikke har været åbne endnu! Alle de poser, der har været åbnet af menneskehånd, holder den sine trælse musetænder fra...












Ja vi har en meget snu mus i vores bryggers. Den gemmer sig godt om dagen og er på "arbejde" om natten.
Jeg opdagede første gnavning i går, men havde ikke tid til at gennemgå resten af "lageret" (vores basismad-reol) i går. Da jeg så lige skulle hente noget her til morgen, så fandt jeg mere, som var spist af.

Nu har vi været i byggemarkedet og købt musefælder og så håber jeg vi får "nakket" den.
Jeg har intet mod mus, bare de ikke er indendøre og slet ikke i vores mad. Alt den har gnavet i, ryger ud. Madspild!!

4 kommentarer:

  1. Øv da også. Vi har faktisk lige kørt en mus over i bil. Hvor uheldigt er det lige for den lille fyr, at samtidig med den krydser vejen kommer der en bil kørende? Det var ikke dens dag idag?
    Men enig, mus hører til udenfor!

    SvarSlet
  2. De er fanme frække de mus. Har oplevet mus løbe tværs over stuegulv, stoppe op og kikke på mussefælde, dernæst kigge på mig og nærmest smile, og løbe videre tværs over gulv med stort grin i fjæs!!!!

    SvarSlet
  3. Mus skal blive udenfor. De har intet at gøre indendøre og slet ikke på denne årstid.
    Uff, de kan ødelægge så meget.

    SvarSlet
  4. Oline - Jeg kan godt li' dyr og insekter, men de skal blive udenfor!!
    Når de tager chancer og krydser vejen, så er der ikke så meget at gøre. Men synd for den lille fyr.
    ___

    By MARIANNE - De er stride!
    De har ikke for 5 øre frygt. Vi håber så alligevel at den ender i fælden og helst i nat, for jeg gider ikke smide mere ud!
    (gad vide om de har set filmen "Mus i eget hus"...)
    ___

    Kisser - Jeg syntes det er klamt at tænke på at den har danset rundt på hylden og mæsket sig i vores mel og gryn (selvom den er gået udenom 2 pakker lækre havregryn - økologiske ;0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺