25.5.11

ØV med ØV på

Det har været en rigtig ØV-dag.
Jeg har nemlig været ved tandlægen p.g.a. en tand, der ikke har haft det særlig godt her på det sidste. Og det har der så været en grund til.
Min ene "anden lille kindtand" i overmunden er flækket HELE vejen igennem. Det viser sig så også at den er DØD. Hvordan den er blevet det, ved vi så ikke lige, men nu skal den ud og erstattes af et implantat og jeg bliver mange mange 1000 kroner fattigere, men uden hul i tandrækken.

Puh, jeg har det lidt skidt lige nu. Jeg, som hader nåle, skal bedøves på onsdag og have fjernet tanden. Skal så bedøves et par gange mere, inden den nye tand sidder der.

Altså en røv øv ØV-dag.
ØV!

9 kommentarer:

  1. Ja ØV siger jeg også for dig, for det er søreme ikke den slags man gider gå igennem og også skulle betale til. Jeg håber det kommer til at gå hurtigt og uden problemer, for at kunne tygge og smile er nu en vigtig ting ik.. :)

    Mange knus og kram
    Henriette

    SvarSlet
  2. Fy for den lede. Det er lige så jeg krymper mig. Er bestemt ikke god til tandlæger, men det er godt du får det ordnet. Tænder er faktisk en form for smykker - tænker jeg nogen gange. (øv at det er så dyrt at holde dem og øv at det også gør ondt). pøj-pøj.

    SvarSlet
  3. Henriette - Hurtigt bliver det ikke, for der skal gå mindst 6 uget inden man kan opsætte implantatet og derefter går det 2-3 måneder inden de sidste to faser kan ordnes, altså omkring 6 månedet...
    Jeg får en tandattrap, som kan skjule hullet. Skulle kunne spise med det, men må ikke sove med det.
    Men jeg vil helst ikke have et hul i rækken, selvom det er en langsom proces.
    God aften og knus!
    ___

    By MARIANNE - Ja! Heldigvis er jeg kun generet, når jeg spiser noget hårdt (de døde nerver reagere jo ikke på koldt og varmt), men jeg er heller ikke så god til tandlæger og slet ikke nu, hvor jeg VED der skal ske noget...
    Tak, håber det går "smertefrit" når først vi er i gang!

    SvarSlet
  4. Øv, sikke noget.Både irreterende med de mange penge det koster og alt det roderi i munden....Knus..;-(

    SvarSlet
  5. Rejen - Åh ja omkring 5 måneder inden munden er i orden og jeg er blevet mange penge fattigere...
    Hav en rigtig god dag :)

    SvarSlet
  6. Årh nej - når jeg læser sådan noget, så bliver jeg selv så nervøs, at jeg ligefrem får hjertebanken og koldsved. Stakkels dig! Jeg er heller ikke vild med tandlæger og ved slet ikke hvordan jeg ville klare sådan en omgang.

    Men jeg vil i hvert fald ønske dig held og lykke alligevel!

    SvarSlet
  7. Jens - Tak, jeg får vist brug for det!
    Jeg var meget cool i går, da jeg var hos tandlægen, men nu er jeg også ved at blive nervøs over det jeg skal igennem.
    Lige nu driller tanden meget og jeg glæder mig næste til at få den ud, men ikke til resten. Til oktober eller der omkring, skulle jeg være færdig. Så har jeg noget at se frem til...

    SvarSlet
  8. Ja, det er da suverænt ØV. Surt show. Og så oven i købet møgdyrt. Fatter ikke, at tandlægebesøg skal koste så meget.

    Pøj pøj ... og god weekend!

    SvarSlet
  9. Bente - Tak!
    Helt suverænt ØV!
    Prisen er ublu, men sammenlignet med andre tandlæger i omegnen, så er den vist - desværre - almindelig. Der findes lande rundt om os til lavere priser, men igen, jeg skal tænke transport x nogle gange og så er det vist billigere på cykel...
    Men ja, tandlæge er vist et indbringende job...
    Og god weekend til dig!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺