31.5.11

Status for 1. måned med madplan

Vores 1. måned med madplan er overstået og jeg er tilfreds.

Jeg må sige, at vi aldrig har spist så meget forskellige og så meget nyt (nyt som i anderledes end ellers).
Vi har spist meget mere grønt, meget mere spændende og meget mere varieret.
Når dagens menu er på plads, så er det meget lettere at lave noget nyt, med andre råvarer/remedier en vi plejer. Vi har for 1. gang brugt ansjoser i madlavningen f.eks og for første gang i meget meget lang tid også lavet rettet med østers- eller fiskesauce.

Det er en maraton at lave en madplan for 1 måned, men med hjælp af den kødpakke, jeg har skrevet om, er det blevet en leg. For der er opskrifter med og lyder det godt, så er det kommet på planen og så er mine mange mange kogebøger og mad magasiner blevet gennemtrawlet og nemme opskrifter hevet ud til hverdage og andre lidt mere krævende til weekenderne.

Juni planen er næsten på plads. Der mangler 2 hverdage og 3 fredage, men fredage er der, hvor det skal være meget let og enkelt og hvad vi lige har lyst til, så det er til at leve med.

Så min konklusion er: Det er tiden og besværet værd!  c'',)

3 kommentarer:

  1. Nu skal jeg starte på en kur her nu, meen ellers er det også min erfaring, at det giver meget spændende mad, og megen mere variation, som du også er inde på. Og det bliver helt klart indført igen her også.

    SvarSlet
  2. Det lyder som om det fungerer rigtigt fint..Det kan være jeg laver madplan til efteråret, her om sommeren der ved vi aldrig hvordan ugen forløber med køreture, roning og kanoliv, så det bliver lidt tilfældigt hvad der kommer på bordet..;-D Men godt at det fungerer for jer, det gør hverdagen lidt lettere..

    SvarSlet
  3. Deborah - Det giver nemlig variation. Selvom du skal på kur, kan en madplan da fint bruges. Mad til én bliver jo hurtig det samme i 3 dage.
    Pøj pøj med kuren :0)
    ___

    Rejen - Det fungere (efter 1. forsøg ;)
    Hvis vi var bare Gemalen og jeg, så tror jeg ikke at jeg ville få lavet madplan. Så ville vi nok mere spise hvad vi har lyst til. Men når vi er de der 5, så er det rart med lidt "hjælp" :0)
    Og ja meget lettere!

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺