22.5.11

Madplan for juni

Sidder og laver madplan for juni.
Fordeler kød, fisk og fugl over måneden, finder opskrifter og så håber jeg, at jeg kan få lavet en indkøbsliste. Så skulle juni gerne blive a piece of cake, når det gælder madlavningen.

Her til maj måned købte vi en kødbox "med råvarer (kød) til 14 måltider". Der fulgte også 14 opskrifter med, hvis det skulle være let. Kødboxen købte vi gennem en lokal slagter, som er med i denne kæde.
Og nej hvor har det været dejligt ikke at skulle finde på og finde på hver dag.

Billedet lånt her
Jeg roder med kogebøger, gamle madmagasiner og ugebladsudklip. Egentlig er vores problem tit tilbehøret. Vi ender ofte i det samme. Men nu har vi været ude i nye ting og sammensætninger. Det giver altså lidt blod på tanden.

Er I gode til at variere og prøve nyt på en travl hverdag?

7 kommentarer:

  1. Ikke så meget om sommeren, der bruger jeg ikke så meget tid på at lave mad, det skal bare være hurtigt..God idé med sådan en kødpakke...God søndag aften..;-D

    SvarSlet
  2. super god idé med hjælp fra slagteren :) og madplan ..... vi laver også madplan men KUN for en uge ad gangen
    kh♥

    SvarSlet
  3. Rejen - Min familie er flintrende ligeglad med årstiden. Der skal mad på bordet ;0)
    Jeg kunne sagtens klare mig med en ostemad, for jeg kan spise varm mad på jobbet.
    God aften (håber ikke Københanv og omegn drukner helt!!):0)
    ___

    Marianne - Det er en super ide, for jeg kan IKKE få ideer ved at glo ned i køledisken i et supermarked.
    Det er mig der leder kogebøger m.v. igennem, så jeg kan lige så godt gøre det færdigt. Så bliver der selvfølgelig justeret, hvis det ikke falder i smag på den dag :0)
    kh♥

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Desværre ikke så gode som vi godt ville være. Den uge står i kulhydraternes tegn, så kroppen er mættet godt op inden det der løb (gys) på lørdag :o)

    Måske skulle du bare sende mig jeres madplan? :o))

    Knus søs

    SvarSlet
  6. Laura - Det er et maraton og det tager tid, men jeg får det ikke gjort, hvis jeg skal lave for 1 eller 2 uger af gangen, får jeg det aldrig gjort.
    Grød springer vi lige over. Der sætter familien grænsen, men både fugl og fisk skal der til :0)
    God fornøjelse med projektet.
    ___

    Fru E - Det løb er da lige rundt om hjørnet...
    Skal tænke på jer, mens jeg selv udøver 3 timers zumbe og afrodans.
    Du kan få planen med en måneds forsinkelse. Så er de værste retter ryddet af vejen ;0D
    Knus og dejlig aften!

    SvarSlet
  7. Øv, der gik da lidt koks i kommentarerne. Det driller lidt her til aften :-(
    Forsøger lige een gang til:
    Her ville jeg gerne have haft lavet madplan, bare for 1 uges tid af gangen, men mine piger er slet slet ikke begejstrede over fisk og grød- udsigten.
    Syntes det lyder som en flot maraton at du formår at lave ugeplan for hele juni måned!!
    Håber at du får lidt mere held med planerne end jeg har her hos mig!
    (og du behøver ikke svare, det er bare mig, der jokker lidt i spinaten igen)!
    Mange hilsener fra Laura :-)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺