15.5.11

Grand Prix og kage

Så er Grand Prix finale i aften overstået og vi (Ældste, Frøkenen og jeg) så.
Til musikken nød vi hjemmebag. Dvs. Vi alle 5 nød, men Gemalen måtte lægge sig med en gevaldig hovedpine og Yngste gik død, som han plejer.

I går bagte jeg bunden og i dag blev cremen kogt, kølet og lagt på.
Og her er den så!

JORDBÆRTÆRTEN!

Bagt efter denne opskrift, med de rettelser/forbedringer, som andre har tilføjet.

Vandt den rigtige så?
Nej, ikke hvis jeg skulle bestemme. Skulle sangen være fra et østland, så var jeg mere til Serbien og Nina's Caroban.
Jeg havde håbet på Danmark og hvis det ikke skulle være dem, så Sverige. Så da det stod klart at vi ikke lige kunne komme på første pladsen, så blev Eric vores favorit (altså Ældste og min favorit). Frøkenen så det hos sig selv, men hun har hørt Eric hele dagen, så hun har nok været på linie med hendes mor og bror ;0)

Nu er det så blevet sovetid. Håber alle har nydt denne aften enten med musik eller andet dejligt på programmet.
Salam (googleoversat "god nat" på azabejansk).

6 kommentarer:

  1. Godmorgen
    Så også Melodi Grand Prix med yngstemanden, der måtte overgive sig ved 21 tiden og puttes i seng.
    Manden var i værkstedet med kammerat og skrue i gamle knallerter..
    Jeg holdt nu med Finland, Italien, Østrig og selvfølgelig Danmark.
    God søndag / RikkeBo

    SvarSlet
  2. Så ikke Melodi Grand Prix, gider ikke se fjernsyn, men gad da virkelig godt at smage den kage.
    Klem MARIANNE

    SvarSlet
  3. Uhm, skøn kage du havde lavet, Kari! Jeg så ikke Grandprix'et, men gjorde det troligt i mange år.
    Klem og god søndag til dig!

    SvarSlet
  4. RikkeBo - Godmorgen :0)
    Yngste her, sov også sødeligt lidt efter 21, så jeg hyggede med Ældste, som ikke så tit viser sit ansigt i stuen til fælles TV.
    Det var vist musik til en hver smag i år, fra opera over jazz-lignende til blød rock.
    Jeg syntes også godt om den italienske, og den klarede sig jo også rigtig rigtig flot, hvilket come back!
    Hav en dejlig søndag!
    ___

    By MARIANNE - Egentlig burde det vel også blive sendt på radioen, for det er jo melodien vi skal tage stilling til, så kunne man lave noget andet samtidigt. Kagen var god, men jeg skal lige finde en metode til at bunden bliver mere lækker. Den smagte for meget af "mørdej".
    Dejlig dag til dig!
    ___

    Madame - Tak, den var fin (og Ældste spiste sig næsten en mavepine til...).
    Jeg plejer at se det, men i år var det med en helt anden følelse. Jeg glædede mig, for jeg kunne for en gang skyld li' den sang vi havde stemt med. Det har altså meget at sige, har jeg fundet uf af.
    Dejlig søndag til dig, Gitte, og kram!

    SvarSlet
  5. Nøj, hvor ser den kage lækker ud :)

    SvarSlet
  6. Esther - Det meste af den var også guf :0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺