6.5.11

Det svære valg

Jeg er ved at overveje, at skifte min 8 år gamle cykel ud med en ny. Alle andre i familien har fået, inden for det sidste års tid og min trænger altså, syntes jeg...

Men men men så kommer det svære valg.
Min nuværende cykel er en Kildemoes Street, altså en cykel som jeg vil kategorisere som en city bike, men ikke en bedstemor cykel.

I den virkelige verden, er jeg nok en meget anonym person, som har det bedst med ikke at være for meget i fokus.
Men det har nu alligevel forandret sig lidt med årene. Som f.eks med cykler. Min nuværende er en gul cykel, som man nemt ser og genkender :0)
Og nu har jeg så forelsket mig i nogle cykler med lidt personality.

Den der satte det hele i gang var denne:
En Gazelle New Cab.

Jeg faldt for den ladformere forbagagebære
med kurven. Syntes bare det er underligt, at man sparer den almindelige bagagebære væk...

Men så læste jeg at det var en med bare 3 indvendige gear. Læste også et sted, at indvendige gear gør cyklen tungere, og det har jeg så ikke lige brug for.






Lidt søgen på nettet og jeg faldt for denne:
Giant Via 2 W

Sjov cykelkurv foran, lidt mønster på forgaflen, grønne fælge og 8 gear.

Igen sjove detalje og igen manglende bagagebære.
Og dog alligevel kedelig...






Så er der så denne:
Centurion Boulevard 7 gear

Den har gear nok, cykelkurv og bagagebære.
Sødt mønster på stellet, men igen, er den ikke lidt almindelig og kedelig...





Så er der denne:
Batavus Personal Bike Delivery

Ladet foran, bagagebære, sjovt udseende.
Men kun en 3 gears :0(

Men...
Jeg er bare så forelsket.






Nå men jeg må altså lede videre, for jeg ønsker mig noget anderledes, sjovt, praktisk. Jeg skal jo bruge den hver dag til transport af mig og min taske til jobbet, trænings tasken til træning, indkøb i ny og næ og sikkert også dejlige ture ud i det blå med familien, når Yngste har lært at køre uden støttehjul og længere end 500 m.

Så indtil videre, bliver det den gamle gule, som skal agere pakæsel og når den en gang bliver erstattet, så skal den være reserve cykel. Den bliver ikke glemt den dejlige gule.

13 kommentarer:

  1. Åh hvor jeg kender det med at skifte noget ud man er smadderglad for...Håber du finder hvad du søger, men mon ikke den lige pludselig er der ?...Klem og god weekend...;-D

    SvarSlet
  2. Godmorgen Kari
    Håber du får lidt mere ud af den gamle stålhest. Hvis jeg skulle vælge ud fra dem, du har fundet frem, blev det: Giant Via 2 W.
    God lørdag / RikkeBo

    SvarSlet
  3. Rejen - Jeg er nemlig glad for min cykel, men kan godt mærke den bliver brugt flittigt, så inden den får for mange lyde og underligheder, så skal jeg have en ny.
    Men ja lige pludselig står den jeg skal have foran mig og så...
    Klem og god weekend til dig!
    ___

    Godmorgen :0)
    Jeg er nok også mest hook på Via 2 W og jeg kan jo altid sætte en bagabebære på. Men lad os nu se, hvad der ellers dukker op.
    God lørdag til dig :0)

    SvarSlet
  4. Min cykel er en QUEEN og der er plads til rigtig meget og det bedste er at den er så nem at komme op på.
    Men den røde du har kigget på er godt nok sej...

    SvarSlet
  5. Jeg synes det er vigtigt at du venter, indtil du er sikker på at du har fundet den helt rigtige. Pludselig en dag så finder du den og så er du slet ikke i tvivl.....

    Udover at tjekke på nettet, så synes jeg også du skal tjekke cykelhandlerne. Det er alligevel noget andet at se cyklerne i virkeligheden.

    SvarSlet
  6. Estermarie - Tjekkede lige "din" cykel og den er meget lig det jeg søger. Har godt nok lige forelsket mig i en VonBackhaus, som jeg skal have set på IRL.
    Men ja den røde er da bare for sej! Tror desværre også den er meget tung og så bliver den ikke sjov at køre i det lange løb.
    ___

    Jens - Jeg køber heller ikke nogen før jeg er 110% sikker. Har jo nogle ideer om hvad den skal kunne og hvordan den skal se ud. Og så skal de prøves også, for det kan være den der passer til mig på papir er for tung, kluntet eller noget helt andet...
    Den skal nok være mere praktisk end anderledes, selvom den røde bare er sej!

    SvarSlet
  7. Rimlige "rolige" cykler trods alt :-) Den røde er meget speciel, men af de cykler du viser synes jeg Giant Via 2 W er den flotteste. Lyder flot med grønne fælge og så er stellet også sådan lidt fedt anderledes. Spændt på hvad du vælger.

    Forstår i øvrigt godt, at du vil have en ny cykel. Du kører jo rigtig mange km på cyklen årligt.

    Knus søstermin

    SvarSlet
  8. Fru E - Ja, der er egentlig kun den røde, som er meget anderledes. De andre har lidt der gør dem anderledes, men generelt er cykler dødkedelige.
    Via 2W er smart, men er nu faldet for en vonBackhaus i hvid med både stor kurv foran og bagagebære. Den er ikke anderledes nok, men den er bygget af kvinder, der har haft noget de syntes de manglede på andre cykler.
    Men vi får se. Det er jo en vigtig del af mit liv, så det skal jo bare være i prden køremæssigt (som de vigtigste).
    Knud til dig søde Søs

    SvarSlet
  9. Jeg synes de er blevet så dyre. Jeg ved ikke hvor meget "indvendigt gear" vejer, men jeg kan ikke tro at det er afgørende meget for en almindelig cyklist, det er nok mest hvis man kører race (ræs), at det betyder noget??

    SvarSlet
  10. Det er svært at vælge. Jeg var 3 år om at beslutte mig til at udskifte min, og det er efterhånden en del år siden. Jeg er meget glad for mit valg. Den skulle kunne tåle at køre på hullede og stenede skovstier, men også være en god landevejscykel :-)

    SvarSlet
  11. Donald - De er blevet meget dyre! Derfor skal det også være den rigtige, for det bliver for dyrt at skulle skifte.
    Jeg kender en cykelhandler, som jeg vil spørge til råds ang. det med gear. Så må jeg se hvad det giver af svar ;0)
    ___

    Pia - Det er jo store krav vi stiller til cyklerne. Min skal transportere mig til jobbet hver dag, til træning et par gange om ugen, være pakæsel, når jeg indimellem skal købe ind og ikke være for tung, hvis jeg finder på at cykle en tur.
    Men jeg glæder mig til at få en ny :0)

    SvarSlet
  12. Har du kigget på Viva Kilo? Jeg fik sådan en for et par måneder siden og er ret glad for den. Bagagebærer for og bag - den kan også fås med en kurv foran og 7 gear ... bare for at gøre udvalget større :)

    SvarSlet
  13. Pernille - Nej, den har jeg ikke lige set, men den skal da helt bestemt med i overvejelserne :0)
    Tak for tippet!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺