21.4.11

Flodhest på cykel

Billedet lånt her
Så oprand dagen for intro til Bodybike (former known as spinning) (i går altså).
9 kvinder/piger og to fyre havde meldt sig under instruktørens kyndige vejledning.
Først indstilling af cykler (lidt af en videnskab, indtil det var gjort, for så var det jo lige til...). Så stille og roligt igang med cykling.
"Så øger vi med 5 (drejer spændingen med "5 min")", Ok lidt hårdere at køre...
"Så står vi op i 10 sek.", ok ikke så svært...
"Så øger vi med 5 igen", Ok noget hårdere...
Og sådan fortsatte vi. Øge med 5 og slække med 5, op og stå, spurt, pyramide kørsel, lidt mere spurt...
Indimellem føltes det som omt jeg ikke overlevede og andre gange var det "YES" sejt.

Nedstigningen af cyklen og jeg var overbevist om, at jeg ikke kunne være min egen vægt, øjeblikket efter føltes mine ben lette, som om jeg fløj let over gulvet.
Cykelturen hjem var dejlig, for der bestemte jeg selv både fart og spænding.

I dag er kan jeg så godt mærke mine ben. Ikke at de gør ondt, men jeg kan mærke de er der!
Og så meldte jeg mig forresten til en time igen på onsdag... hihihi

12 kommentarer:

  1. Godt gået, nej cyklet! Hader spinning!! Men det er helt sikkert godt.

    SvarSlet
  2. Sejt at du melder dig til igen. Efter 2½ med 2-3 gange spinning ugentlig er jeg ved, at køre træt i det. Keder mig og gider ikke. Men så længe jeg ikke har et bedre alternativ, så kommer jeg afsted - dog med mindre frekvens.

    Et lille råd, hvis du efter næste time synes, at det her skal du forsætte med, så invester i bukser og sko (Bilka er rimlig med priserne). Det gør hele oplevelsen lidt bedre :)

    SvarSlet
  3. Jeg synes du er sej. Jeg får jo sved på panden bare ved tanken, haha.....

    SvarSlet
  4. Lavendel - Tak ;0D
    Har ikke dannet mig et ordenligt indtryk af det endnu, så derfor onsdag igen.
    ___

    Fru E - Jeg tror, det skal prøves et par gange inden jeg kan sige om det er hit eller shit.
    Tøjet kommer, når jeg er sikker på jeg vil fortsætte :0)
    ___

    Jens - Taak ;0D
    Der var også nervøsitetssved inden timen og rigtig (meget) sved under seancen...

    SvarSlet
  5. Det er vel nok flot, at du har meldt dig til den form for motion - men det lyder godt nok hårdt ;O) Om lidt skal jeg ud at cykle i det smukke vejr.
    Ha' en dejlig skærtorsdag, Kari, klem!

    SvarSlet
  6. Madame - Nu elsker jeg at cykle og derfor måtte det da prøves!
    Det er nok det jeg kommer bedst ud af det med, når jeg skal finde en form for konditionstræning.
    Tak Gitte og i lige måde, klem!

    SvarSlet
  7. Godt cyklet, ikke lige noget for mig, men hver sin motion..;-D

    SvarSlet
  8. Rejen - Tak!
    Ja hver sin motion. Jeg holder mig fra de vandbaserede sporte ;0)

    SvarSlet
  9. Septemberliv.
    Jeg synes godtnok du er en sej "pige" og så har du meldt dig igen flot.Det var fejl, at brødet var kommen på bloggen.
    Kan du have en god påske.

    SvarSlet
  10. Kom så igang - Tak :0)
    Selvom det er en fejl, at billedet kom på bloggen igen, så glæder jeg mig til at smage det på mandag, når vis skal have aftensmad :0)
    God påske!

    SvarSlet
  11. Pas på - man kan blive afhængig - spining er så super godt.
    Klem MARIANNE

    SvarSlet
  12. By MARIANNE - Jeg skal nok passe på! ;0)
    kh

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺