26.3.11

I min vindueskarm

Jeg elsker synet af krydderurter og at kunne hentre lidt, når jeg husker at der findes andet end det i tørret udgave.

Purløgen har stuearrest, den trænger til en klipning...

Jeg har nu startet en indendørs krydderhave i min vindueskarm i køkkenet.
Lige nu består den af rosmarin, basllikum, salvie og purløg.
Jeg har en dejlig lang karm, men desværre sidder mit vindue omkring  1 m og 20 oppe, så min dejlige krydderhave tager det meste af mit udsyn (jeg er kun 1,63 høj), men hvad gør man ikke for duften og synet af skønne grønne planter.

8 kommentarer:

  1. De er også både smukke og velsmagende, sådan nogle friske krydderurter. Personligt elsker jeg frisk basilikum. Det skal vi have i morgen, med noget mozzarella og nogle solmodne tomater. Og en god olivenolie hen over. Mums!

    SvarSlet
  2. Dejligt med krydderurter og det pynter også lidt med det grønne..;-D

    SvarSlet
  3. Jeg elsker friske krydderurter- de tilføjer maden prikken over iet :-)

    SvarSlet
  4. Sussie - Mums det lyder dejligt!
    Basilikum er skøn og lige til at spise.
    Jeg elsker også rosmarin og salvie. Den første til kylling eller hakket i et madbrød og den anden sammen med kylling (også) mozzarella og parmaskinke.
    ___

    Rejen - Ja det pynter, dufter og smager. Det er vist de færreste planter i vindueskarmen der kan så meget på en gang :0)
    ___

    Losarinas mor - De er jo ret nemme at arbejde med og ja så smanger de!

    SvarSlet
  5. Dejligt med det grønne...jeg har purløg ude nu mmmm.

    SvarSlet
  6. Lavendel - Jag har også purlæg udenfor, men det er ikke mere end små 5 cm højt, så det får lov at stå lidt endnu. Når frosten er af jorden, kommer den indefra ud og stå.

    SvarSlet
  7. Det ser meget smukt ud! Vi har også krydderurter i køkkenvinduet - gerne en 3-4 slags. Klem og ha' en dejlig søndag, Kari :-)

    SvarSlet
  8. Madame - Det ser nemlig dejligt ud.
    Jeg overvejer også lige et enkelt eller 2 mere, men skal lige have plads til et par almindelige potteplanter et andet sted.
    Klem og dejlig eftermiddag, Gitte!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺