13.2.11

Morfar kom forbi

Altså ikke min Morfar eller ungernes Morfar, for de er begge døde, men søvnen morfar. Bare en lille time, men nok til at lidt af de stive træk i ansigtet blev lidt mindre anstrenget.

En lille lækker mad før søvnen bankede på; rugbrød med avocado, tomat og et par basilikumblade.



Vi har også været på udsalg og brugten masse penge. Nyt spisebord med plads til mellem 8-20 spisende.
Jeg har længe været træt at at skulle have et eller 2 have borde ind, for at kunne holde en fødselsdag eller andet med mange inviterede. Men det er slut fra på onsdag, når det kommer!

Min ide var godt nok, at det skulle være et loppefund, men jeg har bare ikke været så heldig, at falde over et. Så det blev et nyt og dyrt :0/  men lækkert :0)

Om lidt er det aftensmadstid og derefter skal vi på klippebesøg. Kusinen er ved at uddanne sig til frisør og i dag skal Yngste afprøve hendes kunnen ;0)

Kærligst Kari

7 kommentarer:

  1. Hej Kari!
    Ja jeg får en del morfar får tiden :-) Avocado som pålæg er også en af mine favoritter.
    Hav en dejlig aften.

    SvarSlet
  2. Ja, en morfar den er altså god. humøret kan virkelig få et løft:-)KH Christina

    SvarSlet
  3. Hej Margith,
    Jeg ville også gerne kunnne tage en morfar lidt oftere, men får ikke rigtig gjort det.
    Og avocado er en spise jeg,først er begyndt at kunne spise inden for de sidste par år, så jeg eksperimenterer endnu :0)
    Sov godt!
    ___

    Frk. regnbue/Christina,
    Velkommen forbi :0)
    Det gør rigtig meget ved humøret,lige at få lukket øjnene et øjeblik :0)
    KH Kari

    SvarSlet
  4. Det der rugbrød ser vildt sundt og lækkert ud. Jeg forstår ikke, at der er så mange som tror at sundt mad automatisk er kedeligt mad. Det er lidt synd for dem. *G*

    SvarSlet
  5. Jens - Tak, det smagte også dejligt!
    Sund mad er da rigtig lækkert og meget farverigt!
    Jeg tror, mange syntes sund mad er kedeligt, fordi de forbinder det sunde, med en skål salat med agurk og tomat og ja SÅ er sund mad kedelig!
    Når jeg ser hvad der bliver sat sammen på salatbuffeten på jobbet, så er det langt fra kedeligt. Nogen sammensætninger falder ikke i min smag, men der er da rigtig meget, som jeg nok ikke ville have sat sammen her hjemme, men som smager supert.
    Ses lørdag :0)

    SvarSlet
  6. Jeg er bare for dårlig til at spise den slags madder. Vores kantine er for fristende med de lune lækkerier...

    Mht bord, så er det guld værd med et stort bord. Jeg var så heldig at finde et stort konferencebord/spisebord i palisander,hvor vi når pladerne er i, kan sidde 16 uden besvær. Og så er det 1,30 meter bredt, så der er plads til at sætte maden på i midten. Det er tungt som et ondt år, men jeg elsker det!!! Og nårh ja, jeg fik det for 500 kr.

    SvarSlet
  7. Helleq - Velkommen forbi :0)
    Det er nu heller ikke sådan jeg spiser til hverdag ;0) Der er også kantine hvor jeg arbejder og der er det Meyers Kantine der regere. Det er sundt og det må jeg jo så prøve at fortsætte her hjemme.

    Jeg var også ude efter et kæmpe bord til meget små penge, men nu har jeg et stort bord, til en en masse penge, men sikken mange jeg nu kan have til middag :0)
    1,3m i bredden, det er godt nok bredt. Men ja der er plads til det hele. Vores vejer omkring 75 kg (stod på kassen)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺