18.1.11

Ordsprog eller motto der bare fortæller alt

"Ordsprog er nogle få linjer prosa, der indeholder en vurdering eller forklaring af almen gyldighed". (Sætningen er lånt fra Wikipedia).


Jeg faldt over et ordsprog, da jeg søgte på juletekster, tilbage i november, da jeg lavede julekalender.
Jeg søgte, jeg fandt og jeg var solgt. Det ordsprog var jo lige sådan, jeg følte og nu var der ord på!




Jeg har tit hørt/læst om mennesker der citere ordsprog og motto'er, fordi de har følt at den sætning bare var dem. Jeg har altid tænkt "Hold da op! Kan man føle sådan for et ordsprog eller et motto?" og det må jeg jo så indrømme at det kan man!
"Man skal lære så længe man lever
og det har jeg også lært af, at stå med sætningen, der bare fortæller alt.


Har I også et ordsprog eller et motto, som I føler er som skrevet til jer og som I måske føler fortæller alt?


Kærligst Kari 

6 kommentarer:

  1. Vejen der ikke starter i hjertet ender det blindt.

    Fandt den på et gratis postkort for nogle år tilbage og den giver god mening for mig.

    Knus

    SvarSlet
  2. Nej, men holder meget af ordsprog. har en bog hvori jeg skriver de ordsprog og andre kloge ord(citater) ned i- hvis de taler til mig.

    SvarSlet
  3. Dagen i dag er den første af resten af dit liv.....

    SvarSlet
  4. Jeg kender godt den følelse, at et citat siger alt - men lige nu kan desværre ikke komme på bare et af dem :-) Der findes nogle skønne citatsamlinger på nettet.
    Klem og en dejlig dag til dig, Kari!

    SvarSlet
  5. Vær mod andre, som du vil have at de skal være imod dig! :-)

    Ikke at ville spørge, er ikke at ville lære :-)

    Hjemme ordsprog, og arbejds ordsprog.

    SvarSlet
  6. Tak for jeres deling af vigtige ordsprog.

    Fru E - Det er sjove steder man falder over lige dét der passer til en.
    Mit kan fås som en wallsticker ;0)
    Knus!
    ___

    Losarinas Mor - Det er da en fin ide at gemme dem. De kan være svære at huske :0)
    ___

    Lavendel - Det kan vist ikke siges meget bedre, men fortsættes således "Og lev den som var den din sidste"
    ___

    Madame - Det kender jeg godt. De findes, men at huske dem, når man bliver spurgt er svært ;0)
    Klem og dejlig aften til dig!
    ___

    Lise - De rammer begge meget præcist! Den første er der mange der burde lære...

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺