16.1.11

Fredelig fødselsdagfest

Så blev det søndag og nøj, hvor har jeg sovet, for jeg var blevet rigtig godt træt i går aftes.

Efter lagkagesammenlægningen, bollebagninge og cacaovarmningen kom gæsterne. Vi var ikke så mange, så vi havde en hyggelig eftermiddag og aften og ikke én gik sulten fra bordet.

Ældste havde ønsket sig sokker fra Mads Christensen (eller i virkeligheden sokker med mange farvede striber) og han kom vist op på 9-10 par og ikke to par var ens ;0)

Med bordet fuld af gæster, er det svært at få taget
ordenlige billeder.


Min lagkage blev rigtig god og stor. Men det der marcipan-på-kanten var ikke helt så lige til, som jeg havde troet, men på kom den (fik bare rullet den for smal, så den fik også pynt af flødeskum).
Og så er hjemmelavede bunde bare mere lækre end købe bunde!

21.30 gik gæsteren (de kom kl. 14), vi ryddede det meste væk og så puttede vi os i sofaerne og bum! gled mine øjne i... Lidt æv, for jeg sad ellers og så en Wallander-film.

Nu skal der te til kan jeg mærke. Vandet har kogt, så jeg vil fortsætte te fremstillingens processen :0)

Kærligst Kari 

13 kommentarer:

  1. De er så smarte , de sokker - har prøvet at overtale min søn ...men nej tak! Hav en god søndag.

    SvarSlet
  2. Lidt forsinket gratulation til fødselaren. Sikken en kage at få (og lave). Der er kun eet at sige til den. Mums :-)))))
    Glemte helt at der var Wallander, også æv.
    Dejlig søndag til dig fra Laura :-)

    SvarSlet
  3. Tillykke med sønnen, bare han nu kan finde ud af at sætte de rigtige sammen, men ellers ville ni-10 par sokker give rigelig mulighed for varition...;-D lækker lagkage...

    SvarSlet
  4. Lavendel - Jeg har altid troet, at min søn kun ville gå i ensfarvede og så er han til striber!
    Så er vi blevet så kloge ;0)
    God søndag til dig!
    ___

    Laura - Tak :0)
    Den var mums, endda selvom den ikke indeholdt noget friskt som frugt.
    Det var ellers en god Wallander (det jeg så...), men det var fra en af Canal Digital's filmkanaler, altså med "den rigtige" Wallander.
    Dejlig søndag til dig!
    ___

    Rejen - Tak!
    Det er vel det han har en mor til ;0)
    En ja ellers er der rigtligt med varianter ;0D

    SvarSlet
  5. Det er godt at få hvilet ud. Lyder til at I havde en skøn dag i går! :)

    God søndag.

    SvarSlet
  6. Det er dejligt, at du kan tage en stille søndag ovenpå festlighederne.
    Nyd din dag

    SvarSlet
  7. Lyder som en skøn dag. De strømper ér smarte :P Min mand har efterhånden en del af dem i forskellige farver :P God afslappende søndag :)

    SvarSlet
  8. Tillykke med sønnen og nøj hvor lyder det til at I har haft en dejlig dag. :)

    Her er det Humör sokker som hitter og de er også mangeafarvede. :)

    SvarSlet
  9. Det lyder som en hyggelig, men lang dag :-)) Ha' en rigtig dejlig søndag, klem!

    SvarSlet
  10. lyder som en hyggelig fødselsdag ... her i huse er der delte meninger om farverige sokker mand og yngste er ejere men ældste nægter :) jeg synes de er smarte :)
    go' hyge søndag
    kh♥
    ps den lagkage gad jeg da godt ha' været gæst til ♥

    SvarSlet
  11. Megan - Det er tiltrængt at hvile i dag. Trætte fødder lidt ømme hænder og så lige en vaskekurv med beskidt tøj, der skal fordøjes.
    Men dagen i går var dejlig!
    God søndag!
    ___

    Mette - Det skal jeg bare, for jeg er lidt træt i skelettet.
    Jeg vil hygge med gamle ugeblade der skal dissekeres inden de skal ud :0)
    Dejlig søndag til dig!
    ___

    Catarina - Tak! :0)
    Rigtig hyggeligt!

    Humör T-shirts og bukser er også in her, men Ældste syntes ikke om sokkerne fra dem. Og så er der alle de mærker, som hans gamle mor ikke har hørt om... ;0)
    ___

    Madame - Det er hyggeligt og det er en lang dag. Men så er det også skønt med en søndag uden mål!
    Klem og dejlig dag til dig!
    ___

    Marianne - dejlig dag i går.
    For nemhedens skyld havde jeg egentlig beregnet at ældste var i sorte sokker, Gemalen i grå og postsokker og jeg selv i hvid, men nu er både ældste og yngste i de mønstrede og gemalen har også...
    Så må dem med samme skostørrelse altså selv sortere og tage hvad der er deres ;0)
    Jeg syntes også det et meget mere friskt med lidt farve.
    Kommer du forbi er der mere kage ;0)
    KH

    SvarSlet
  12. Ohhh den lagkage altså :-) Dejligt at det var en god dag. Desværre kunne vi jo ikke være med denne gang, men så ses vi nok snart med eller uden anledning :-)

    Knus

    SvarSlet
  13. Fru E - Den var også god og tung, så den kunne sagtens bespise 16 mennesker ;0)
    Vi ses jo helt sikkert på et andet tidspunkt!
    Kram!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺