14.1.11

Forberedelser er der altid

Så skal der bages!
Vi skal holde Ældstes fødselsdag for venner og familie i morgen.
Vi bliver ikke så mange, men så skal jeg heller ikke lave så forfærdelig store mængder.

Jeg er ved at bage lagkagebunde. Ikke sådan en masse enkeltbunde, men istedet for to kager der bliver delt i to bunde hver. Så skal jeg have kogt creme til lagkagen.
Ældste har bedt om en lagkage med creme, hakket chokolade og makroner, pyntet med marcipan i kanten (hvis tålmodigheden holder) og glasur på toppen. Så skal der selvfølgelig også laves boller i morgen og cacao og te og kaffe og slik og... det må vist være nok ;0)

Hav en dejlig aften!
Kærligst Kari 


P.S. Ældste havde fødselsdag i december, men ingen havde tid til at fejre ham der, så vi holder det i morgen ☺

9 kommentarer:

  1. selvom ikke bliver mange lyder det som om i rigtig skal smovse i lækkerier :)
    kh og go fødselsdag til ældste

    SvarSlet
  2. Tillykke med Ældste, og god fødselsdagsfest i morgen. Og ... god arbejdslyst ;-)

    SvarSlet
  3. Marianne - Tak!
    Der skal jo være lidt til en hver smag. Havde vi været alle indbudte havde jeg måtte lave 2 lagkager og en skærekage.
    Kram!
    ___

    Bente - Tak og nu mangler bare cremen på dagens TO DO liste!
    Ups, ældste havde fødselsdag i december, men ingen kan i den måned, så derfor er det flyttet.

    SvarSlet
  4. Stort tillykke med ældste og rigtig god fødselsdag i morgen. det lyder godt nok lækkert hvad ældste har bestilt ;) Knus og god weekend.

    SvarSlet
  5. Tak Anette, men han havde så lige fødselsdag i december, men ingen kunne på det tidspunkt.
    Ældste ved hvad der er godt ;0)
    Knus og god weekend!

    SvarSlet
  6. Håber I har en rigtig dejlig dag.

    Jeg har aldrig selv bagt lagkagebunde - jeg er doven og køber dem - men det kan da være jeg vover mig ud i forsøget nu jeg har fået et rigtigt køkken med en "rigtig ovn".

    Rigtig god lørdag :)

    SvarSlet
  7. Losarinas mor - Det smager også skønt!
    ___

    Esther - Et rigtig køkken giver meget mere glæde når der er plads og de rigtigt ting at kreere med. Mine bunde er ikke som bagerens, altså hver bund bagt for sig, men en kage, delt i bunde. Det gør det meget lettere.
    Rigtig god søndag!
    ___

    Mette Lykke - Tak, det var en dejlig lørdag!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺