30.1.11

Ferievalg

Billedet er lånt fra Prosas' hjemmeside


Gemalen er jo inden for PostDanmark og der skulle de give ferieønsker inden 10. januar.
Nu går vi så og venter på, hvilke valgte 3 uger Gemalen er heldig at få. Han skulle give 2 ønsker , men skrev 3 på, som alle har uge 29 i rækken. Uge 29 er nemlig lukkeuge i børnehaven.

I går kom de første feriesedler op, på en af de andre grupper, og i den var der én der havde fået sin 1. prioritet, mens resten ikke havde. Nu er vi så spændt på, om man overhovedet har givet Gemalen et af sine ønsker.
En af dem i den anden gruppe, havde slet ikke fået opfyldt nogen af sine ønsker, men skal holde sommerferie i ugerne 19, 20 og 21. Lige nu holder han 2 ugers ferie, så han kommer vist ikke til at mangle ferie i første halvår af 2011...

Jeg kan heldigvis lægge ferie, næsten når jeg vil. Jeg har slet ikke deadlines mere, eller den jeg har, er ikke fastagt endnu, fordi jeg jo ikke rigtig ved, hvad min stilling skal lave...

Har I, i jeres familie, mulighed for frit at planlægge ferie, eller skal I give ønsker og håbe på, at I får det I har ønsket?

Kærligst Kari 

10 kommentarer:

  1. Dejligt at planlægge sommerferie nu, hvor vinteren har været længe. Så trænger man til lidt sommertanker!

    Jeg har ikke planer. Endnu. Min kæreste er landmand og han holder aldrig sommerferie. Min situation er helt anderledes i år, jeg ved ikke, hvad der kommer til at ske. Så jeg planlægger lidt ikke noget og det er egentlig fint nok. Til gengæld har jeg en 6 dages tur til Spanien i vente i slutningen af marts. Jeg skal besøge en veninde, som bor dér et år! :) Det glæder jeg mig til.

    Ha' en dejlig søndag.

    SvarSlet
  2. Hej Kari!
    Min situation er noget usikker så det eneste jeg er at jeg ikke ved :-) Min mand skal snart aflevere sine ferieønsker og vi har ikke noget planlagt da vi skal have konfirmation næste år.
    Gød søndag til dig.
    Knus.

    SvarSlet
  3. Det er skønt at planlægge ferie. Håber i kan få jeres ferieønsker opfyldt! Vi har lige bestilt ferie i denne uge. der er ingen problemer med dét da vi holder den så sent - vi skal også have en uge i juni - den er ikke dato-fastlagt endnu men det bliver den uden problemer. God søndag. Knus

    SvarSlet
  4. Megan - Vi har en ide, men kan ikke gøre så meget før vi har ugerne fastlagt.
    Spanien i marts, det er da dejligt at kunne se frem til. Det skulle jo stadig være vinter her i DK.
    Dejlig søndag til dig :0)
    ___

    Margith - Så I er også dem der lige skal vente til din mand ved besked.
    Vi skal have konfirmation til næste år OG 50 års fødselsdag, så der kommer heller ikke de store planer der. I år bliver vi i Danmark.
    Kram og dejlig søndag til dig, Margith!
    ___

    Anette - Det gør det hele lidt lettere, når man ikke er afhængig af lukkedage.
    Vi har både skolebarn (sommerferie i ugerne 26-31) og børnehavebarm med fast lukkeuge (uge 29).
    Så vi kan ikke vente til slut august.
    Dejlig søndag og kram!

    SvarSlet
  5. Vores ferie har været planlagt længe fordi den er 4 uger. Vi har begge lavet aftaler med cheferne allerede i juni sidste år for, at være helt sikre på, at det var muligt.

    Nu venter en lang spændende USA rejse inden vi ser os om.

    Håber at gemalen får sine ønskede uger. Hvad har I af ferietanker?

    Knus

    SvarSlet
  6. Jeg arbejder som dagplejer og har tvungen ferie i 28 29 30...,dette grundet kommunens besparelser. Så vi må håbe forældrene kan få det hele til at hænge sammen. Vi har dog selv en lille på 1 år, og en på knap 5 år, og desuden er størstebarnet i skole, så hende har vi også at tage hensyn til. Så alt i alt er det ok. Jeg ved dog fra tidl. at det giver lidt muggen i krogene når vi dagplejere melder ud med vores lukkedage, men sådan er det jo, vi har ingen indflydelse.. jeg er blot glad for at hve jobbet endnu! For med alle de besparelser, og fyringer, ser dagplejens fremtid sørme trist ud..
    Tanker fra mig.
    Ps kan jeg friste med en give away eller to, så kik forbi ;)

    SvarSlet
  7. Jeg kender også kampen om at få ferie, når man gerne vil have det. Men nu er jeg jo blevet min egen herre heldigvis. Dejligt at du kan lægge ferie når du vil - så kan det ikke gå helt galt for jer.
    Klem :)

    SvarSlet
  8. Fru E - Det er så fordi I har chefer, der kan tage en beslutning.
    Hos PD, fralægger alle sig ansvar og siger nej, når de kan komme til det. De kan f.eks. ikke tage stilling til et år frem. Her i efteråret, bad en af Gemalens kollegaer om fri mellem jul og nytår, fordi han skulle med familien på skiferie. Han fik nej!! Ugen op til jul, kom der en seddel op, om at man kunne skrive sig på, hvis man ville have en fridag mellem jul og nytår, da der var folk nok...
    Vi overvejer Nordjylland. Kan måske låne et sommerhus af noget familie :0)
    Knus!
    ___

    Rikke - Velkommen forbi :0)
    Jeg er vildt imod at kommunerne skal bestemme hvornår der skal holdes sommerferie. De fleste med børn i dagpleje, vuggestue og børnehave vil sikkert gerne slippe for at holde fri i de dyre uger om sommeren. Det er jo først, når skolen begynder at man behøver at blive fastlåst.
    Det er jo ikke jeres skyld at der skal spares og lukket så meget hvert år. Vi fik næsten "læst og fortalt" af lederen af børnehaven, at hans ansatte også skulle have 3 ugers sammenhængende og det så ikke nyttede, at man lagde ferie længe efter.
    Jeg håber da ikke, at man vil stoppe dagpleje. Der findes både børn og forældre, som trives bedst i det nære og tætte miljø, som en dagplejer kan give. Vi havde dagpleje til vores ældste og der var en dejlig start.
    Tak for kommentaren og vil vil se forbi dig :0)
    ___

    Madame - Nej det hjælper at vi ikke skal have to ferie til at matche, men jeg kan lægge, når vi ved hvad der er tildelt.
    Nu skal du ikke tænke på mængden af feriedage og uger. Du planlægger helt selv ;0)
    Kramm!

    SvarSlet
  9. Da jeg var arbejdsmarked som sygehjælper og min mand var serviceleder på en skole, var det ikke så svært for os, at få ferie sammen. Da min mand næsten selv kunde bestemme, bare han holdt den i skoleferien,og på min arbejdsplads brugte man afløsere i ferien.
    Kan du have en god aften.
    Conny

    SvarSlet
  10. Kom så igang - Jeg kender mange, som heller ikke har problemer med at holde ferie sammen, men der er sikkert mange der kæmper for at få enderne til at passe sammen.
    Jeg har så fået at vide i dag at Gemalen har fået sit 1. ønske, så nu kan vi begynde at planlægge :0D

    Dejlig aften til dig Conny!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺