27.1.11

En overstået, resten kommer senere

Ja sådan er det i min mund lige nu.
Mine gamle sølvplomper er begyndt at arbejde, udvide sig og sprække, så nu må de værste skiftes.
Så i dag fik jeg skiftet den første og det fik fint. Og helt uden bedøvelse!! Det er nemlig sprøjten jeg frygter mest.
Der var to der trængte og nu er den ene overstået. Den næste tager jeg om et par måneder.
Jeg kender nemlig to, som har haft tænder, der er knækket pga. plomper, der har arbejdet og den udgift er en hel del større end at få de gamle plomper udskiftet til plast.

Så nu er jeg begyndt og jeg har lige nu en mere, som skal ordnes i denne omgang. Derefter tager jeg dem som de kommer. Jeg er stadig ikke til tandlæger og slet ikke bor og sprøjter.

Kærligst Kari 

5 kommentarer:

  1. Tandlæger betyder smerte, he,he. Sprøjter generer mig ikke, kan du ikke få lidt bedøvende på? Men boret, den lyd er slem. Tror ikke mange er til tandlæger og slet ikke til regningen bagefter, fnis.
    Knus og dejlig aften til dig :-)

    SvarSlet
  2. Lyden var der, men den var faktisk OK, men det var nok fordi jeg viste jeg kunne gå der fra uden savlen løbende ned af kinden ;0)
    Jeg havde min MP3 afspiller med, så jeg kunne sætte musik i ørene, hvis lyden blev for generende, men fik den aldrig i ørene. Musikken på den var heller ikke helt min smag (Gemalens MP3).
    Kram og god fredag!

    SvarSlet
  3. Kender det godt med de gamle plomber, mine bliver også skiftet efterhånden...det der irreterer mig er at det er lidt dyrt..;-D

    SvarSlet
  4. Her for et par år siden snuppede jeg en hver anden måned og da der var gået 1 1/2 år var alle skiftede. Nu har jeg (synes jeg selv) atter en pæn mund uden sølvplumber. :)

    SvarSlet
  5. Rejen - Ja der er træls, så meget det koster! Men det er dog billigere end en krone på en knækket tand .
    ___

    Catarina - Jeg kan godt huske du var det igennem. Jeg regner også med, at der om et par måneder (og glemslen om igår ;) vil blive skiftet den næste der trænger mest. Så kan det godt være jeg lige holder en pause.
    Sølvplompefri bliver jeg også - på et tidspunkt ;0)

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺