7.12.10

Vis mig din yndlingsjulepynt

Blogkvinder 40+ og Bente, har stillet dette spørgsmål og jeg vil gerne være med og fortælle.
Jeg kan godt li' mit julepynt, men denne klokke, betyder meget for mig.



Den stammer fra min Farmor og Farfar's hjem. Jeg ved intet om den, men den er for mig jul.
Det er nok mindet om min Farmor, som jeg var tæt knyttet til, der får mig til at knuselske den lille klokke.
Hvert år bliver den hængt op i dørkarmen ud til køkkenet. Så kommer der lidt klokkeklang til mig, når jeg laver mad ;0)

5 kommentarer:

  1. hvor er den sød din klokke..og at have julepynt der giver minder, det kender jeg også til :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin den klokke, jeg kan godt forstå at du passer på den...;-D

    SvarSlet
  3. Anne - Den burde måske pudses, men jeg tør ikke. Aner ikke hvad den er lavet af...
    Ja, du har jo Kaptajn Vom. Det minder mig også om min Farmor, for hun holdt Hjemmet og der var Knold og Tot en af de små tegneserier i bladet, da jeg var barn :0)
    ___

    Rejen - Ja den skal passas på i håb om et liv, når mine børnebørn (hvis jeg får sådan nogen) bliver voksne :0)

    SvarSlet
  4. Hvor er den fin :-) Jeg er ret sikker på, at det er messing, så du kan roligt pudse den med et middel til det - du kan jo altid lige prøve at starte inde i klokken for at se, hvad der sker :-)

    SvarSlet
  5. Ellen - Den tanke har jeg også, for det var vist meget brugt engang. Den 4-armede lysestage jeg fremviste i sommer var også noget messingagtigt noget. Den lod sig helst kun pudse i Brasso.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺