27.12.10

spaghettitærte

Jeg er en af dem der gemmer større portioner af det mest underlige i fryseren. Der er rester af spaghetti/pasta og ris, for så kan jeg altid "fremtrylle" et eller andet i en snæver vending...

For mange år siden faldt jeg over en opskrift på en spaghettitærte. En portion restespaghetti, hakket oksekød, creme fraiche, æg og forskellige oste og wupti, så er der aftensmad :0)

Belysningen her hjemme om aftenen er ikke
til at fotografere i...          
SPAGHETTI-TÆRTE
ca. 200 g. spaghetti
100 g. reven parmesan
2 æg
1½ dl. creme fraiche 18%
1 spsk fedtstof
500 g. hakket oksekød
1 lille hakket løg
1 grøn peberfrugt i små tern
2 spsk. tomatpure
1 fed knust hvidlæg
1 tsk. tørret oregano
salt og peber
4 skiver mozzarella ost

Tænd ovnen på 175°.
Smør et tærtefadet med fedtstof.
Kog spaghettien i rigelig letsaltet vand, tilsat 1 spsk olie i ca. 10 min. Hæld til afdrypning. Pisk æg og parmesanost sammen, vend spaghettien i blandingen og fordel det i tærtefadet.
Svits det hakkede løg og hvidløg i lidt fedtstof og tilsæt kødet der svitses til det gryner. Tilsæt peberfrugt, tomatpure og oregano og lad det småkoge i ca. 10 min. Smag til med salt og peber. Fordel kødet ovenpå creme fraichen og sæt fadet i ovene i 15 min. Læg osteskiverne på og sæt fadet i ovnen igen til osten er smeltet og tærten klar til servering.

4 kommentarer:

  1. Smiler, den tærte vi talte om i går. Tror vi må prøve den :o)

    SvarSlet
  2. Fru E - Det var den vi talte om igår :0)
    Den kan jo krydres som man vil og den er hurtig lavet.

    SvarSlet
  3. Det var da en skøn idé at bruge spaghettirester på denne måde! Det skal prøves :-) Her er mestre i at bruge rester af ris på 100 forskellige måder ;-)
    Klem og ha' en dejlig dag, Kari!

    SvarSlet
  4. Madame - Spaghetti kan være svært at beregne (ihvertilfælde her i huset) og så er denne tærte genial.
    Lidt tomatskiver ovenpå eller noget chili i sovsen, er også godt.
    Og ja, risrester kan der også laves meget af :0)
    Klem og god eftermiddag!

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺