17.12.10

Alt for de små...

Juletræet kom ind for et par dage siden og i morgen skal det pyntes.
Men inden da skal lyskæden på og det har jeg så lige kæmpet med. Men forf***** da, hvor er det et l****job (jeg undskylder sproget).
Har kæmpet med en lyskædefilterknude, som den sønnen i "Fars fede juleferie" får til opgave at filtre ud (dog var min knude kun på 16 lys...). Og det kan I så gange med 2, for den første kæde (vi har to) ville ikke lyse, så af med den igen og på med den næste...

Så er lysene på. Billedkvaliteten er ringe...


Men nu står træet med lys på og jeg kan gå tilfreds i seng, for jeg lovede Yngste, at der er lys på, når han står op i morgen.

15 kommentarer:

  1. hehe, jeg skal købe juletræ i dag så må vi se hvordan min lyskæde arter sig...men det er jo fint når der er lys på...;-D og selvfølgelig bliver yngste glad...;-D

    SvarSlet
  2. Jeg elsker lyskæder, bare ikke når de skal op og ned :-)

    SvarSlet
  3. Godmorgen Annemarie, Jeg ønske jer rigtig god fornøjelse ;0D
    Han kom ud til mig på badeværelset og bebrejdede mig, at træet ikke var tændt. Fik tændt det uden at han så det og så var han forbavset, for havde det tændt sig selv...
    ___

    Godmorgen Losarinas mor, Det gør jeg også, men kampen med opsætning og nedtagning, den vil jeg også helst være foruden :0)

    SvarSlet
  4. Det er så hyggeligt med juletræet. Tænk, at jeres kan tænde sig selv ;o)
    Vi plejer at have et træ stående hele december, fordi vi aldrig er hjemme den 24. Men i år har vi ikke haft det og egentlig er det meget rart, så slipper vi for alle grannålene, selvom det set ser så hyggeligt ud med lyset i mørket.

    God lørdag, klem

    SvarSlet
  5. Vi bor i et magisk hus...
    Juletræet tænder selv og julenissen har givet Yngste en vaskeklud med dødningehoved på i kalendergave og så lige den dag, hvor han kaster op og ud over sig selv fra morgenstunden og har brug for den.

    Vi er ikke meget hjemme i julen, men juletrKram!æ hører sig til og Yngste ville nok blive lidt skuffet, hvis der ikke var noget.

    SvarSlet
  6. Det er så smukt med lys i juletræet! Vi har ikke noget jultræ, fordi det ikke er os, der holder julen - men det er jo næsten synd ikke at have bare et lille fintpyntet træ i stuen :-)
    Ha' en dejlig weekend, Kari!

    SvarSlet
  7. Ja hvorfor skal de altid rode sig sådan sammen.. Det går mine også.. uf..
    Det er så stort for børn at se træet pyntet, jeg husker det godt..

    SvarSlet
  8. Madame - Det giver lige julestemningen, når træet står med lys.
    Et lille et kunne der sikkert godt blive plads til. Hvad med at købe et med rod og så plante det ud i haven. Når det så er stort nok, så kan I fælde det og bruge det som juletræ et år I skal holde jul :0)
    Tak og i lige måde Gitte!
    ___

    Mette Lykke - aner det ikke, men man har lige lagt kæden pænt på gulvet og når man begynder at sætte på, så - filter...
    Det giver lige suget i maven og der er hele kampen værd!

    SvarSlet
  9. Hyvää Joulua sinulle täältä Korvatunturilta. Näin blogin välityksellä on kiva tutustua muiden maiden kultuuriin ja ihmisiin. Tule sinäkin katsomaan Teuvon kuvat blogi ja kerro myös kaikille sinun kavereillesi miksi kannattaa käydä katsomassa Teuvon kuvat blogi. Samalla saadaan teidän maanne lippu nousemaan korkeammalle minun blogissa. Jouluterveisin Teuvo Vehkalahti Finland

    SvarSlet
  10. Jeg hader at filtre kæder ud. Men flot er det når det er lykkedes og den lyser så flot. God weekend.

    SvarSlet
  11. Teuvo - Hi and welcome to my blog.
    I had to translate your comment, because I'm not from Finland, but pure danish and couldn't read your words :0)
    Blogging is a funny way to learn people from other countries to know.
    I will take a look at your blog here in the Christmas holiday.
    Merry Christmas to you.
    Her er oversættelsen af Teuvo kommentar (Google translated...):

    Glædelig jul til dig her Korvatunturi. Denne blog er en dejlig gennem
    adgang til andre lande og minder for livet og mennesker. Kom tage et kig Teuvo
    Billeder blog og fortælle alle dine venner, hvorfor du bør besøge
    Teuvo se billeder blog. Samtidig giver dit lands flag til at stige
    højere på min blog. Julehilsner Teuvo Vehkalahti Finland

    SvarSlet
  12. Anette - Det er nemlig rigtig flot, når den endelig er kommet på.
    Sad lige og funderede over, hvad de gør i NY, når træet ved Rockefeller centeret skal pyntes...
    God weekend anette!

    SvarSlet
  13. Hentede juletræ i dag, men det ligger nu stadig ude i haven og kommer ikke ind før d. 22.

    Jeg har slet ingen lyskæder, så kender ikke rigtig til problemet. Har dog overvejet at anskaffe mig en kæde til næste år.

    Men du har da ret; det er smukt med et lysklædt træ :)

    SvarSlet
  14. Jeg har aldrig haft lyskæder,jeg er nok lidt "gammeldags" Men i år skal vi have et lille træ,vi skal holde julaften over ved vores ældste datter og hendes familie.
    God weekend

    SvarSlet
  15. Esther - Det finder du så ud af til næste år ;)
    Skulle du finde en løsning på det "lille" problem, så må du endelig skrive.
    ___

    Kom så igang - Et træ med levendelys er smukkest, men der kræver man er over det hele tiden. Så er en lyskæde en god erstatning :0)
    Vores træ er også mindre end det plejer, for vi er heller ikke hjemme.
    God eweekend til dig!

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺