17.11.10

Orkideer

I forgårs kom Gemalen hjem med 3  hvide orkideer til mig.
De var egentlig tiltænkt skraldespanden, men den herre, der smed dem ud, spurgte om ikke vi ville have dem, han havde nemlig købt nye.
Gemalen sagde ja og jeg må sige jeg er glad. De blomstrer jo indtil flere gange, så det er da synd at smide dem ud.

De fleste blomster er i stadie vissen, men når de kommer igen...

Den herre, som smed dem ud, kender mine to yngste, som han har talt med, når Yngste er blevet hentet fra børnehaven. Han bor nemlig som nabo til institutionen :0)

7 kommentarer:

  1. Det var da en dejlig gave at få:-)Orkidéer er så smukke, og det er lige netop det sjove med dem, at de blomstrer igen og igen, og når blomsterne er der, så holder de sig jo flotte i laaaang tid. Når mine er visne plejer jeg at klippe stænglerne lidt ned og sætte dem i et sydvendt vindue - gerne mit soveværelse som er lidt koldt - og så bliver jeg så glad, når jeg ser, at der atter er knopper på. Så kommer de ned i stuen igen:-)

    SvarSlet
  2. Håber det lykkedes at få liv i dem...;-D

    SvarSlet
  3. Gitte - Det er dejligt med lidt "nyt" og de er jo rigtig tit meget gavmilde. Nu får de lov at hvile lidt og så ser vi hvad de vil give :0)
    ___

    Rejen - Tak, men jeg tror de er sejlivede ;0)

    SvarSlet
  4. De er vel nok fine - ja, det er bestemt synd at smide orkideer ud. Jeg holder meget af at prøve at få liv i selv halvdøde planter :-)
    Klem og rigtig god weekend, Kari!

    SvarSlet
  5. Det var da god de ikke landede i skraldespanden,når jeg har en Orkide der er færdig med ,at blomster har stor fornøjelse ved, at gå og kikke efter nye knopper.

    SvarSlet
  6. Meget flotte orkideer, du har fået, Septemberliv, Det havde dog været en skam at smide dem ud.
    Rigtig god weekend til dig :-)

    SvarSlet
  7. Madame - De er rigtig fine og jeg er glad for at Gemalen sagde ja.
    Rigtig god søndag og klem!
    ___

    Kom så igang - Jeg studere også mine (de andre jeg har) for nye knopper, når de gamle blomster er væk. Jeg smider først blomster ud, når de er helt døde.
    ___

    Laura - Je en stor skam. Nu vil jeg hygge om dem og se om de ikke kan blive fine igen, med en ny forsyning blomster.
    Rigtig god søndag til dig!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺