27.11.10

Julebag med børn

God morgen!

Billedet lånt herfra

I dag, starter vi på julen, her i huset.
Min veninde og hendes to børn på 6 måneder og 3½ år, kommer og bager julesmåkager her.
Vi skal bage svenske peberkager og pebernødder. Det er to småkager, der minder meget om hinanden smagsmæssigt, men peberkager er sjove at lave, for man skal udstikke figurer og pebernødder er bare en julesmåkage, man ikke kan komme uden om ;0)

Men nu vil jeg se at få lavet pebernøddedejen. Den anden dej lavede jeg i går aftes.

Rigtig god og hvid dag vi høres ved!

8 kommentarer:

  1. Ja, jeg venter noget med julehalløjet - af gode grunde. Skal dog have ompakket julepynten i dag, så lidt jul ser jeg da.
    Det er jo ellers ikke fordi jeg har gidet julen sådan rigtigt de sidste par år - men med huskøb og snarlig flytning, glæder jeg mig pludselig temmelig meget til julen i år.
    Håber at jeg kan være helt færdig med maling og rengøring af lejeboligen inden jul, så jeg kan NYDE at holde juleferie i mit eget hus i år :)

    Jeg skal nå at koge klejner til jul, har jeg besluttet, om jeg så også når småkager i år, det må jeg jo se henad vejen.

    Det vigtigste er at komme på plads i huset og blive færdig med lejeboligen, så jeg kan aflevere nøglerne asap.

    Hav en dejlig bagedag.

    SvarSlet
  2. Det lyder som hyggelige lørdagsplaner. Og vejret passer perfekt til brunkager og pebernødder! :)

    Hyg jer med det hele.

    SvarSlet
  3. Kære Kari
    Det lyder som en rigtig hyggelig dag!
    Glæder mig til at se billeder af resultatet!
    Rigtig god lørdag!
    KH Heidi

    SvarSlet
  4. Det bliver da en skøn dag! Og så kan man jo pynte peberkagerne med glasur og sukkerpynt - det er så hyggeligt :)

    SvarSlet
  5. Åh hvor hyggeligt og vejret er jo lige til julehygge...Jeg skal have hentet julekassen op fra kælderen idag og pyntet lidt....God fornøjelse..;-D

    SvarSlet
  6. Ha' en rigtig god dag, Kari - det lyder hyggeligt at bage sammen :-) Vi har lige bagt speltbrød, mums.

    Klem!

    SvarSlet
  7. Det lyder dejligt - og vejret er jo perfekt til den slags! Det er rigtigt kage-bage-vejr i dag.

    Jeg har ikke bagt pebernødder i 100 år - det skulle man måske gøre noget ved.

    SvarSlet
  8. Esther - Klejner, det skulle jeg måske ksate mig ud i... Dem var min mor så go' til at lave.
    Det gælder vist om at male hurtigt og få gjort rent, så du kan få udlevet dine juledrømme i år :0)
    ___

    Megan - Der kunne ikke være et bedre sceneri til julebagning end det i dag :0)
    ___

    Kære Heidi, der kommer dokumentation, det liver jeg. Og det var hyggeligt!
    KH Kari
    ___

    Mette b - Det var også meningen at der skulle pyntes vildt, men desværre blev gæsterne forhindret i at komme, så peberkagerne gemmer vi til i morgen.
    ___

    Rejen - Tak og hyggeligt, det var det, selvom vi bare endte med Yngste, Frøkenen og mig.
    ___

    Madame - Det er det også, men ikke helt så sundt som jeres speltbrød. Håber det smaget :0)
    Klem!
    ___

    Jens - Vejret kan ikke være mere perfekt end det er i dag. Stemning!
    Det lyder da som en rigtig god ide med lidt pebernøddet. Kan desværre ikke hjælpe med en opskrift, selvom jeg ville gøre alt for lidt j***stemning hjemme hos dig ;0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺