22.11.10

Jul for alle pengene



Når julen nærmer sig, bliver jeg barn igen.
Så skal der høres julemusik og ses julekalender og andre juleprogrammer.
Det første klarer Radio Soft med deres 24/7 julemusik fra 22/11 til 26/12.

Det andet er heller ikke svært at finde. Yngste kan, hvis han gider (og det gør han sikkert ikke,) se noget fra 17.30 til omkring 20.30, næsten non stop.

17.30 - Sebastians jul på DR1. Her lærer børnene noget om de juletraditioner, som vi er omgivet af.
18.00 - Jul i svinget på DR Ramasjang. Norsk julekalender, som blev sendt 1. gang i 2007.
19.30 - Absalons hemmelighed. Årets ulandskalender på DR1 og en genudsendelse fra 2006.
20.00 - Pyrus Alletiders eventyr. Årets julekalender på TV2 og en genudsendelse fra 2000.

Og hvad så med os voksne, er der mon noget for os i år...
Jo der er lidt, men om det har interesse må tiden vise. Bette er på DR2.
Bertelsen på Caminoen - Michael Bertelsen går pilgrimsruten kaldet 'Jakobsvejen'.
Steno og Stilling - kulturel tur gennem Danmarks mindesmærker.

Nå men der kommer sikker en helt masse andet sjovt i TV her i julen.
Men det finder vi ud af hen af vejen.


P.S. og så er der kun lige 32 dage til juleaften :0D


10 kommentarer:

  1. Du er da en total julehygger :-)
    Og der er kun en lille måned til dagene igen bliver længere... det er nu også dejligt.

    SvarSlet
  2. Når man har børn, så er man automatisk i mere julehumør, mit forsvandt lidt da børnene flyttede, men i år kan jeg mærke at jeg er mere til jul end jeg har været de senere år...;-D

    SvarSlet
  3. Hold da op, der kommer da rigtig meget man kan følge med i, ja jeg har jo ikke små børn mere så det er ikke så meget at fjernsynet kører med de programmer, men julehygger det er jeg

    Knus

    SvarSlet
  4. Det var dog ikke så lidt, de gør da noget for at få folk i julehumør (og nogle sikkert det modsatte, hi,hi) Alletiders eventyr med Pyrus kan anbefales. Spændende hvad yngste ender med at se.
    Jeg synes at børn (og forældre) har meget travlt i december måned...
    Varme hilsener på en våd dag!

    SvarSlet
  5. Jeg ville ønske at jeg skulle se julekalender. Men det skal jeg ikke, for jeg synes at de er røvhamrende kedelige..... det betyder formodentlig bare, at jeg er blevet gammel og kedelig. Jeg gider heller ikke Bertelsen og Caminoen. Men måske Steno og Stilling - det skal i hvert fald tjekkes ud!

    SvarSlet
  6. He he ... jeg er slet ikke i tvivl om, at du er helt i (jule)hopla nu :-). Hyg dig med det!

    SvarSlet
  7. Ellen - Ja det er jeg!! ;0)
    Og ja lige dagslængden er nok det eneste jeg har noget imod på denne årstid!
    ___

    Rejen - Mon ikke det er udsigten til den lille prinsesse der ligger og hygger i din datters mave, der sætter gang i juleglæden. For jo det er lettere med julestemning, når der er børn :0)
    ___

    Pernille - Det er også meget i forhold til f.eks. sidste år, men jeg tror vi til og fravælger for ham den yngste.
    Og hvor dejligt at jeg ikke er den eneste der er julehygger :0)
    Kramm
    ___

    Laura - Helt sikkert er der mange der har det modsat, men ikke mig ;0)
    Yngste, har jeg bestemt, skal se Sebastians jul og Pyrus. Absalons hemmelighed har vi på DVD, så den er ikke så interessant.
    Og jo der er nok at skulle nå i december, men så gælder det om at skappe af, når man er hjemme.
    Aftenkramm til dig.
    ___

    Jens dog! Er der slet ikke andet der kan friste?
    Jeg syntes du skal se Pyrus, for det er nok den der er mest juleoriginal, men samtidig hyggelig. Prøv et par afsnit, det ku' jo være du blev lidt barn igen.
    Og så får du lige et førjulekramm har fra ;0)

    SvarSlet
  8. Bente - Det hjælper ganske gevaldigt på det ;0)
    Og tak!

    SvarSlet
  9. Jeg kan læse, at du er klar til ,at gå julen i møde med alt hvad der indebære .Det må være hyggelig for dine børn, at have en mor der bliver som barn igen, når det bliver jul.

    SvarSlet
  10. Kom så igang - Helt klar :0)
    Yngste syntes nok det er dejligt, men de store syntes jeg lidt pinlig ;)

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺