31.10.10

Lidt husmoderlig #2

Det har jeg været i dag.
Vågnede ellers træt, men det fortog sig i løbet af et per timer med Yngste alene i stuen.

Lavede boller til Frøkenen. Sådan nogen med reven æble og gulerod svøbt ind i en dej af fuldkorns spelt, grovvalset havregryn, lidt kardemomme og lidt alm. hvedemel. Så er de vendt i speltmel, grov havregryn og sesamfrø inden bagningen.


Her er bollen, hun skal have med i skole i morgen til morgenmad. Spændende hvordan de smager...

Hun hører til dem der ikke har tid til morgenmad (efter hendes eget udsagn... (jeg er af en anden mening...)), men hun æder fra hun kommer hjem fra skole til hun skal i seng (altså kun en gang men den er laaang).
Morgenmad min pige, morgenmad er svaret og det tror jeg hun er ved at fatte...

Nå!

For lidt siden kunne jeg også smile, efter at have syltet rødbeder til den store guldmedalje (sådan føltes det).
Havde omkring 3½ kg liggende og nu er de 3 syltet efter en blanding af Camilla Plums og hvad jeg fik kommet i ved uheld... glemte at se på posen med et af krydderierne, inden jeg smed i og fik så hældt korenderfrø i isteder for gul sennep frø. Fiskede dog de fleste af korenderfrøene op og tilsatte så senneppen.



Nu er det til en masse leverpostejmadder, biksemad og en lille flæskesteg måske.

13 kommentarer:

  1. Du har godt nok være flittig. Den bolle ser spændende ud, har du en opskrift?

    SvarSlet
  2. Ih du har da været flittig,både boller og rødbeder.....Jeg holder også på at morgenmad er det vigtigtste måltid på dagen...god søndag aften til dig...

    SvarSlet
  3. Bebiane - Jeg har ikke en opskrift, da det var en pludselig indskydelse og så det jeg syntes kunne være lækkert at spise selv. jeg ikke selv smagt dem endnu, så jeg ved ikke engang om de kan spises...
    Men er de spiselige, vil jeg bage dem igen og så skal jeg nok skrive ned. Hun skal jo have noget mad at styrke sig på ;0)
    ___

    Rejen - Jeg kan godt huske at jeg engang ikke spiste morgenmad, men nu skal jeg helst have noget senest ½ time efter jeg er stået op!
    God aften til dig!

    SvarSlet
  4. Du må altså lige smage dem og dele opskriften her, hvis de altså er go'e.
    De ser i hvert fald lækre ud:-0
    Kram til dig

    SvarSlet
  5. Dine grovboller ser virkelig lækre du, Kari, og det er mums, hvad du har puttet i. Smagte de godt?
    Klem og god mandag til dig!

    SvarSlet
  6. Det er rigtig sunde boller du har bagt,de må være en god erstatning for morgenmaden.Jeg skal sylte rødbeder i morgen, de bliver bare på den "gammeldags" måde.

    SvarSlet
  7. Uhm, den ser vel nok god ud, håber at den smagte frøkenen :-)

    SvarSlet
  8. Gitte - Jeg har taget en ud til morgenmad og så får tiden vise...
    Kram til dig :0)
    ___

    Madame - Tak!
    Jeg ved først om de smager i morgen når jeg skal have morgenmad. Jeg er spændt!!
    Klem og god aften til dig!
    ___

    Kom så igang - Tak, det håber jeg og det ved jeg i morgen :0)
    Jeg plejer at sylte på "gammeldaws" facon, men fik at vide af en at hun havde fået nogen med mange krydderier i, så det måtte jeg prøve denne gang :0)
    ___

    Laura - Tjaa, "den var da OK" var hendes svar, så nu må jeg prøve dem i morgen og se om hun har ret...

    SvarSlet
  9. Bollerne ser sunde ud.. Og er sikker på de fylder godt i maven til sultne piger..
    Ha måske du har opfundet en ny og velsmagende opskrift på rødbeder.

    SvarSlet
  10. Mette Lykke - Ja det tror jeg også, hvis bare tøsen gad spise dem.
    Smagte dem selv og har så lige bagt dem igen, med justeringer.

    De havde en dejlig smag, de rødbeder, men lagen skal lige have en smule mere sukker.

    SvarSlet
  11. Ha...ha ha, jeg glemmer også at tjekke etiketten. Bollerne lyder skønne.

    SvarSlet
  12. Ordner du ikke mine rødbeder når du kommer næste weekend ;o) Ser lækkert ud. Knus søs

    SvarSlet
  13. Sushistegen - Bare det ikke er salt og sukker, eller flormelis og kartoffelmel ;0)
    De er også gode de boller - syntes jeg ;)
    ___

    Fru E - ...jeg koger dem gerne for dig, men du må selv skære og blive indfarvet ;0)
    Knus StoreSøs

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺