24.9.10

Brødgrød

Inspireret af Micha/Snoretoppen, havde jeg bestem, at jeg ville lave øllebrød til morgenmad. Både fordi det var længe siden jeg havde smagt det og fordi Yngste vist aldrig blev introduceret til det, da han var baby.

Rugbrød og vand blev smidt i en bøtte om morgenen i går. Her til morgen, da Yngste meldte sig i rækken af sultne, gik jeg igang. Kogte rugbrød og vand, tilsatte hvidtøl og sukker.
Men det faldt slet ikke i hans smag. Uden at have smagt på det, meddelte han, at han ville have en toaet med spegepølse og ost! Man kan ikke få noget i ham, hvis han ikke vil...

Farven er ikke den mest appetitlige, men med mælk på ses det ikke så ringe endda

Jeg har nu spist 1½ portion og det smager egentlig helt fint. Dog skulle jeg vist have undladt den sidste ½ portion, for det var lige i overkanten.

Resten, for der er en rest..., kommer i fryseren. Så kan jeg variere min morgenmad et par morgener de næste uger.

2 kommentarer:

  1. Okay jeg selv er nu mest til havregrød...;-D

    SvarSlet
  2. Jeg vil nok også spise mere havregrød i resten af mit liv, end jeg vil spise øllebrød, men indimellem skal der prøves noget nyt!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺