2.8.10

Så blev det vores tur...

Så er ferien ved at være slut og det er tid at komme tilbage til virkeligheden.
Ikke at vi ikke er det, altså kommet tilbage til virkeligheden, for det blev en lidt øv-afslutning på vores uge i Italien.
Mere om Italien senere.

Vi kom nemlig hjem til et hus, der havde haft gæster af den ubudne slags.
Vi var blevet varskoet over mobilen, af vores naboer og haft kontakt med familie, til at se på "skaderne".
Natten mellem fredag og lørdag havde ukendte brækket vores bryggersvindue op og været en tur gennem huset.
Der er (heldigvis) næsten ikke stålet noget. Alle fladskærme, computere, afspillere og andet elektronisk er her og det samme er mine arvede ting med affektionsværdi.
Desværre har de tager Frøkenens mobil (kun små to mdr. gammel), smykker fra dåb og sidste års fødselsdagsgaver og Ældste har fået stjålet det armbånd han fik i konfirmationsgave af sin mormor (måske mere, når han får snøvlet sig til at se efter...).
Jeg har mistet en parfume... og ikke mere...
Og så har de dæleme slukket for køleskab og fryser i køkkenet. Heldigvis var køleskabet næsten tomt (vi var jo på ferie) og fryseren indeholder kun pakker med grøntsager, brød, kød og rester. Det meste kød og andet stort er i den store fryser i bryggerset og den har de ikke rørt.

Man kan sige, at vi har været meget heldige, når man tænker, på at der næsten ikke er forsvundet noget og at de heller ikke har ødelagt noget (ud over madvare) som tak for næsten nada.

Man kommer hurtigt ned på jorden igen, efter en varm ferie syd på!

11 kommentarer:

  1. Øv, da for en ubehagelig oplevelse. Jeg håber, at i kan finde lidt ro i den almindelige hverdag igen!

    SvarSlet
  2. Velkommen hjem, tords alt.
    Det var da nogle underlige tyve...

    SvarSlet
  3. Oline - Ja, men vi havde 1½ døgn til at fordøje det inden vi var hjemme. Så det var ikke så voldsomt, som jeg tror det ville være, hvis vi kom hjem og selv opdagede det.
    ___

    Losarinas mor - Tak.
    Ja, det bliver mere og mere underligt... :)

    SvarSlet
  4. Åh nej, der er næsten ikke noget værre end indbrud! At nogen har været inde og rode i ens ting, forsynet sig ... selvom I måske er sluppet billigere end nogen. Har prøvet det! Fik stjålet PC og arvesmykker, som selvfølgelig betød meget for mig.

    Ja, det lyder som en ØV afslutning på ferie. Synd for jer, men håber at I havde det godt og afslappende i Italien!

    Jeg er selv startet på job i dag efter ferien. HÅRDT!

    SvarSlet
  5. Åh søs. Vi kender jo rumlen og det er både møg irriterende, men også ubehageligt, at nogle har været igennem ens private ting.

    Vi snakkes ved i morgen aften.

    Stort knus
    Lillesøster

    SvarSlet
  6. Hvor træls en afslutning.
    Jeg synes nu, at det må være noget af det værste at få meldingen på sin ferie og ikke kunne gøre noget som helst.
    Men godt at de ikke tog alt det gode.

    SvarSlet
  7. Megan - Ja, men jeg glæder mig, for hver ting jeg finder, som jeg ellers troede kunne være væk!
    Jeg føler med dig. Det er min tur på mandag :0/
    ___

    Fru E - Jeg tænker mest på om de kommer igen...
    Vi snakkes ved i aften!
    Knus
    ___

    ***Mutter*** - Ja :0/
    Det er ikke en rar melding at få, men vi havde 1½ døgn til at vænne os til tanken og det gjorde det lidt lettere. Fik snakket med naboen og kusinen der tjekkede op for os, mens vi var på vej, kom også forbi.
    Og ja godt de kun fik så lidt!!

    SvarSlet
  8. Åh altså, at man ikke kan have sine ting i fred.
    Det må være aldeles rædselsfuldt at vide at nogen har været igennem alle ens ting.

    SvarSlet
  9. Det værste må næsten være, at der har været fremmede i jeres hjem! Og så er det da vildt underligt, at de har slukket for køleskab og fryser. Kan det have været et uheld/en tilfældighed?

    SvarSlet
  10. Øv, hvor er det grimt, og hvor jeg føler med jer. Det er IKKE sjovt at vende hjem fra ferie til sådan noget; uanset om der er stjålet lidt eller meget.
    Det er selvfølgelig godt, at der ikke er taget så meget, men bare det, at man ved, at det hele er rodet igennem, er bare så ubehageligt.

    Medfølende tanker sendes til dig herfra...

    SvarSlet
  11. Bente - Den med kølskab og fryser har jeg heller ikke fundet et svar på, men de må have følt sig forstyrrede at de grønne lys som indikere at det er tændt...
    Og nej det kan ikke være et uheld eller tilfælde, for de kommer ikke lige forbi skabet på vej til værelserne.
    ___

    Ellen - Tak!
    Jeg håber bare de ikke kommer igen!!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺