4.8.10

Italien - Udflugter

Efter den lange bilkørsel der ned, var vi alle køremætte.
Men vi fik set det berømte Skæve tårn i Pisa.
Flot er det og velbesøgt!


Vi var ikke oppe i tårnet, for man skal nemlig bestille tid på forhånd. Men det var nu OK med mig.
Jeg faldt nu også for katedralen som tårnet er klokketårn for.
Over indgangen til katedralen, var er en rigtig flot udsmykning.


Det gamle Pisa er også smukt, men vældig overfyldt med turister (og  ja vi var en del af dem ;)).


Onsdag tog vi til onsdagsmarked i Siena.
Det var godt nok tæt på, at vi ikke kom frem. Byen har et hav af miljøzoner og det var svært at finde et sted at parkere og IKKE først komme gemmen en "forbudt" zone.
Men til sidst lykkedes det.

Markedet var STORT! Bod efter bod efter bod... af tøj, sko, tasker, metervarer (mest møbelstof), duge og skrammel. Og mennesker i tonsvis. Jeg fik ikke fotograferet. Et øjebliks uopmærksomhed og vi blev spredt. Men Frøkenen fik en kjole og et bælte, Ældste fik en skjorte, en t-shirt og et bælte. Yngste fandt en lyserød kattepung ;0)

Siena by er en rigtig smuk by med stejle gader og gamle bygninger og pladser.
Deres "gågade" fik mig til at føle, at jeg gik rundt i et gamle København. En god følelse i et fremmed land :0)



Siena er et besøg værd og en lille ferie i byen kunne jeg godt tænke mig en gang.
Næste gang vil jeg bruge lidt tid hos det berømte Panforte bageri. Jeg elsker nemlig et lille stykke panforte og i vinduerne kunne jeg se, at der er mange varianter af denne søde herlighed.

2 kommentarer:

  1. Et marked som det, du fortæller om, ville lige være noget for mig :-) Sikke dejlige billeder, du viser, Kari, ha' en rigtig god torsdag!

    SvarSlet
  2. Madame - Det var også sjovt at gå igennem, men jeg tror, du vil syntes mere om dem du besøger. Der var nemlig ikke så meget genbrug i det, mest billig skrammel. Men stemningen... :0D
    Og rigtig god torsdag til dig!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺