27.6.10

Hvad skal barnet hedde?


I dag har vi været til barnedåb med min venindes knap 2 måneder gamle datter.
Det hele gik fint. Hun brød sig godt nok ikke om præstens ord inden hun fik vand i håret (som hun har meget lidt af ;)), men tav da vandet kom. Hun kom til at hedder Emmelie og jeg er fadder til hende ;)

Jeg har fået set lidt kirker de sidste 4 måneder. Denne fik jeg lige skudt et billed af indenfor, inden vi skulle videre til dåbs-Brunch i Krøgers have.



Da Yngste vågnede her til morgen, havde han en lille pose under venstre øje. Han mente selv, at det var fra den bold han fik i hovedet i går, men i løbet af dagen hævede det mere og mere og til sidst sagde vi farvel til dåbsforældrene og begav os mod en lægevagt, for han kunne næsten ikke se ud af øjet.

Billedet er taget med Gemalen mobil i venteværelset

Nu er vi så hjemme igen, efter et hurtigt smut forbi Hillerøds lægevagt.
Der er ikke så meget vi kan gøre. Øjet er ikke rødt og det ser mere ud som en væskeansamling, måske fra det myggestik der sidder 5 cm fra øjet, end en infektion. Læg noget koldt på, så hævelsen kan falde. Og det prøver vi så at gøre...
Men køn er han ikke ;)

12 kommentarer:

  1. Emmelie - uh hvor har jeg været spændt på navnevalget :o)

    Og så stakkels lille yngstemand. Sikke et øje. Kan det ikke udløse en is til at køle lidt ned indvendigt ;o) Ellers send ham til Moster her, så skal jeg forkæle med is - det er jeg godt til.

    Knus

    SvarSlet
  2. Fru E - Uh, det har allerede udløst en is i kiosken på Hillerød :0)
    Men han vil helt sikkert tage imod dit tilbud, hvis han viste du havde skrevet det ;0)

    Emmelie er faktisk et sødt navn og mere almindeligt (uden at være det) end hendes bror. Der var to dåbsbørn i dag og den anden kom til at hedde Solvej...

    Knus

    SvarSlet
  3. Han ligner nærmest een der har været i boksekamp...lav lidt kamillete ..køl det af og dup med det..det lindre også :-)
    (og så tror jeg at en is til yngstemanden er på sin plads i dag :-)...)

    SvarSlet
  4. Flot navn ;) Og AV da - sikke et øje yngste har fået. God bedring til ham. Knus

    SvarSlet
  5. Sikke da et øje han har fået sig! Jeg følger trop og anbefaler is, både til øje og mave og i rigelige mængder:)

    SvarSlet
  6. Anne - Måske den nye Mikkel Kessler ;)
    Vi prøver kamillete. Tak for rådet.
    Han fik is da vi forlod sygehuset og mon ikke vi kan smide flere i ham... ;)
    ___

    Anette - Ja, det er et flot navn! De er ikke til de helt almindelige af slagsen.
    Tak, han klager lidt om at det gør ondt og så gnider han meget i det også. Men håber det falder lidt nu.
    Knus
    ___

    Oline - Tak, jeg tror han vil elske jer der anbefaler is is is!
    Han skal helt sikkert få flere is. Så håber jeg bare jeg kan holde isen på øjet også...

    SvarSlet
  7. Hej Kari!
    Din søn ligner en som kunne bruge antihistamin, allergimiddel mod insektbid.
    Jeg har et par børn som reagere sådan på bla. myggestik.
    En is er helt på sin plads :-)
    Emmelie er et smukt navn.
    Knus.

    SvarSlet
  8. Hej Margith,
    Jeg har selv tænkt på det, men har ikke selv et middel, jeg kan give ham. Mine må ikke gives til børn under 12 år. Så vi vil våge over ham i nat og se hvordan han ser ud i morgen. Så kan vi ringe til vores egen læge, som også kender mine allergier. Jeg har selv været meget overfølsom over for myg som barn (dog ældre end han er nu).
    Han har fået is efter vi kom hjem og juice og melon og...
    Knus!

    SvarSlet
  9. UHHH den stakkel håber da at han har det bedre i morgen! Det må have været en kæmpe myg!
    sender ham en masse knus og kram!

    SvarSlet
  10. Godmorgen Heidi,
    Han har sovet hele natten uden problemer og sover lige nu, så jeg ved ikke helt hvordan han ser ud.
    Men han var egentlig ok frisk i går, selvom han ikke kunne se så meget.
    Knusene bliver sendt videre, når han er vågen :0)

    SvarSlet
  11. Åh stakkels lille dreng - hvordan ser det ud her til morgen, Kari? Jeg håber, bulen er blevet mindre. Man bliver altid bekymret, når der er noget galt med vores unger ...
    Ha' en god mandag, varme klem til dig!

    SvarSlet
  12. Madame - Han er helt lukket til i dag. Om lidt skal vi til lægen og så håber jeg han kan gøre et eller andet eller give et eller andet.
    Jeg er nok lidt hys, når det er øjnene, for de er svære at undvære.
    Rigtig god mandag til dig og klem!

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺