13.6.10

Årets cykelprøve

På torsdag skal Frøkenen til cykelprøve. Den med en skriftlig prøve og en cykeltur.
Først ville hun ikke, "for så skal jeg have cykelhjelm på og den ødelægger frisuren..." (Frøkenen har ingen frisure...). Men jeg fik overtalt.
Hvorfor er ungdommen så bange for cykelhjelme? OK, Poul Nyrup har ikke cyklet forgæves :0/

I dag tog vi (Frøkenen og jeg) en cykeltur på ruten, så hun kunne lære den lidt bedre at kende og jeg kunne se, om hun nu huskede armene, de rigtige steder.
Det klarede hun i fin stil, meeen kors hvor kører hun laaannngggsssooommmttt. Hendes undskyldning var, at hun lige pludselig var blevet træt.

Nu vil jeg nyde en kop te og få set på ugens vasketøj (der ikke har vasket sig selv...) inden jeg skal ned til en kollega's forældre for at hente en sæk stof.

6 kommentarer:

  1. Man har vel lov at være forfængelig :-))

    SvarSlet
  2. Tak for hyggelige ord på min hjemmeside. Så kom jeg jo forbi din! ;-)
    Det er ikke sådan med cykelhjelme, MEN det er nu en god ting. Jeg har også investeret i en, tør ikke andet.
    Ha' en fin søndag eftermiddag!

    SvarSlet
  3. Mette Lykke - Joo tak.
    I den alder er det ihvettilfald pinligt at være smart ;0)
    ____

    Megan - Velkommen forbi :0)
    Jeg har også siden jeg begyndte at køre sammen med vores yngste kørt med hjelm og føler mig nøgen uden, men sådan er det altså ikke med tweenier! Hun låner dog min gamle til prøven hvor de SKAL have hjelm på.
    Rigtig god eftermiddag til dig!

    SvarSlet
  4. Jeg håber frøkenen klare prøvet (med cykelhjelm)

    SvarSlet
  5. Vores yngstepiges klassekammerat blev påkørt af en billist for nogle uger tilbage. Han slap billigt med 5 brækkede ribben og en smadret cykelhjelm. Prøv at spørge frøkenen om, hvordan hun forestiller sig sådan et hovede ville have set ud uden hatten. Og endnu mere, hvordan ville hovedet virke.

    Det er sq skræmmende.

    Ældstepigen bruger ikke hjelm til min store irritation. Yngste gør. Det er så heldigvis hende der cykler mest.

    SvarSlet
  6. Kom så igang - Det tror jeg hun gør Og med hjelm ;0)
    ___

    Fru E - Jeg plejer at spørge, hvad en pæn frisure kan gøre, hvis man har haft et åbent kraniebrud eller har fået en hjerneskade...
    Så slår blondienblikket igennem og svaret kommer der intet af.

    Hun cykler heldigvis meget meget sjældent mellem biler. Det er stisystemet der bliver brugt til og fra skole.

    Ældste gør heller ikke og det er endda på trods af at han lige inde børnehaveklassen væltede med hjelm på og fik hjernerystelse.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺