22.5.10

Lørdagen før pinsen



Så er det blevet til lørdag igen. Men denne gang er der to fridage efter lørdagen og det er jo dejligt. Det er så også den sidste helligdag i denne omgang (grundlovsdag er en lørdag og det er nok ikke så mange det kommer til at mærke den).

Vi vil bruge pinsen til at suse til Hovedlandet (som H.C.Andersen kalder Jylland i en af hans sange) og besøger min moster, som skal have noget af min mors tøj, sko og frakker + noget service, som har en speciel betydning for familien.

Ældste bliver hjemme, for han er ikke så familiær, at han gider sidde i en lille by i Jylland og "tale fortid".

Kan I have en rigtig god pinse og nyd det gode vejr!

8 kommentarer:

  1. God tur til det jyske og ha en herlig pinse.
    Det kan nu også være lidt hyggeligt at snakke fortid.

    SvarSlet
  2. Hav en god tur til Jylland og en dejlig pinse.

    SvarSlet
  3. Kisser - Tak og i lige måde.
    Ja og når det er familie man ikke ser så tit, så er det dejligt :0)
    ___

    Esther - Tak og en god pinse til dig!

    SvarSlet
  4. Ha ha. "Tale fortid". Så kan man næsten sætte alder på knægten ;)

    SvarSlet
  5. Ha' en rigtig god tur. Og god pinse.

    P.S. HCA-sangen er Jylland mellem tvende have ;-).

    SvarSlet
  6. Håber I nyder jeres ophold i det jydske :- Knus

    SvarSlet
  7. Jeg håber, I har haft en dejlig tur til Hovedlandet, Kari, og så glæder jeg mig til på lørdag :-)
    Ha' en rigtig god aften, klem!

    SvarSlet
  8. Mutter - Ja ikke ;0). Han er 16 år og kan sagtens bruge tiden på noget mere spændende;)
    ___

    Bente - Tak, vi havde en rigtig dejlig tur.
    Det er nemlig Jylland mellem tvende have. Kunne engang de to første vers, men det er godt nok længe siden jeg har "sunget" den.
    Hav en rigtig god aften!
    ___

    Fru E - Tak vi har hygget os alle 4 :0)
    Knus
    ___

    Madame - Vi har haft den dejlig tur med dejligt vejr, god mad og hyggelig familie snak.
    Dejlig aften til dig, klem!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺