10.5.10

Fra gemmekassen

Jeg gik til dans (pardans) hos Reinhardt Dans, i perioden begyndelsen til midt 70'erne. Sådan ca. fra jeg var 3-4 år til jeg var omkring 8 år (derefter snuppede jeg 5 år mere med Jazzballet). Så jeg kan godt kaste mig ud i cha cha cha eller jive ;0)
Desværre kan jeg nok ikke lige passe denne kjole, som min mor syede til mig, et af de sidste år jeg gik til dans.

Den er ikke strøget og den er ej heller 
særlig hip...

Tænk, at hun har gemt den alle disse år! Kjolen gik mig nok omkring knæet og har et løst tylskørte med lidt vidde under.
Frøkene er helt færdig og mener helt bestemt, at den skal gemmes til hun får børn (og så må man da håbe hun får en pige...).

Et projekt her hjemme må være, at få lavet et ordenligt sted at fotografere tøj o.l. Det ser mindre heldigt ud når det skal fotograferes på en dør.

10 kommentarer:

  1. Den er da fantastisk den kjole!
    Har også gået til dans siden jeg var 2 år....stoppede dog da jeg blev 14 år!

    Håber på der kommer en lille pige, på et tidspukt- det ville da være skønt!
    Kan godt forstå at din mor har gemt den!

    SvarSlet
  2. Æblekinder - Tak :0)
    Jeg mener, jeg gik til dans fra jeg var omkring 3 år til jeg var en 8-9 år og jazzballet fra jeg var omkring 5-6 år til jeg var 12 år.

    Frøkenen ville have elsket den, hvis min mor havde fundet den frem, da hun var den størrelse.
    Nu bliver den pakket ned og gemt igen :)

    SvarSlet
  3. Hold da op for en skøn kjole, gem den endelig.

    SvarSlet
  4. Margith - Tak og det skal jeg nok :0)

    SvarSlet
  5. Fru E - Den var ihvertilfælde smart, dengang i 70'erne ;)

    SvarSlet
  6. Jajaja - det kan jeg da også! Hvis du kridter skoene, så tager vi en jive næste gang vi ses, hehe..... :lol:

    SvarSlet
  7. Jens - Skulle næste blogtræf blive kedeligt, så kan vi sætte skub i den ikk' ;) :lol:

    SvarSlet
  8. He he ... jeg ser frem til, at du og Jens underholder til næste blogtræf :-). Så ... husk nu kjolen!

    I øvrigt bliver det da ret morsomt, hvis din datter skulle få en søn eller to ;-).

    SvarSlet
  9. God morgen Bente,
    Så må man jo bare håbe vi ikke er for rustne.
    Det er nok omkring 35 år siden jeg dansede det sidst, men trinnene glemmer man aldrig.

    Hvis Frøkenen får en søn eller to som hendes lillebror, så kan kjolen sikkert også bruges. Han er nemlig glad for alt piget og gerne pink og lyserødt ;)

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺