2.4.10

I dag skal vi lige nå


Så blev det langfredag og vi snupper en dag mere i min mors lejlighed.

Igår fik vi gennengået loftrummet. Jeg måtte grine lidt, for min mor plejer ar sige at jeg gemmer alt for meget og at det ikke er nødvendigt, MEEEN hvad hun ikke har gemt, der oppe under taget...

Gamle brugte føntørre og krøllejern, div. kufferter, dog kun en med indhold af stof.
Og sko, hold da op med sko! Vi smed nok noget i retning af 15 par slidte sko og støvler ud og det samme + lidt er røget ud fra hendes enorme klædeskab.
Og så ALT mulig andet. Vi smed ud og satte reste retur, for nu ved vi hvad der er tilbage.

I dag er det køkkenskabene der skal nedpakkes.  Alt det brugbare (det jeg vil have) skal i kasser og reste bliver stående lidt. Så er det nok lettere at overskue.

Jeg vil gerne ønske jer alle
en rigtig dejlig langfredag.

6 kommentarer:

  1. God langfredag til dig også. Håber du også når at slappe lidt af i påsken. Knus

    SvarSlet
  2. Også god Langfredag til dig, selvom den står i arbejdets tegn.
    Jeg kan godt huske den slags oprydning - efter min far.
    Selvom man kan blive ramt af tristhed en gang imellem, så får man nu også en del grin over nogle af de ting, der er blevet gemt.

    SvarSlet
  3. Smiler ved tanken om din mors skjulte gemme mani :-) Tænker at denne gennemgang af hendes ting giver et endnu større indblik i hendes liv.

    Håber køkkenet er hurtigt klaret så I kan holde fri og nyde hinanden lidt her i påskedagene.

    Knus

    SvarSlet
  4. God påske søde Kari..
    Nu ved du hvor du har dit samler gen fra.

    SvarSlet
  5. Det lyder som noget af et slid! Godt, det også kan blive til et par grin undervejs ;-).

    Fortsat god arbejdslyst og påske!

    SvarSlet
  6. Anette - Tak. Jo lørdag og mandag er sat af til ingenting. Søndag snupper jeg lejligheden alene. Det er nemmere at være der alene og gå tingene igennem.
    ___

    Esther - Tak og ja. Når jeg tænker på hvad min mor har sagt til mig i tidens løb, så må jeg altså trække på smilebåndet over gemte sager ;)
    ___

    Fru E - Der er fundet sjove papirer og også sjovt ting, men jeg har det ikke godt ved at "rode" i hendes ting.

    Køkkenet er næste pakket ned. Mangler lige lidt glas og tallerkner, som skal gemmes, hvis Ældste skulle være interesseret. Og så alle gryder og pander, som skal smides ud. De var købt billigt og er derefter.

    Knus
    ___

    Mette Lykke - Tak!
    Næh jeg ved ikke helt hvor jeg har det gen fra - begge mine forældre havde beholdt deres ;0)
    God aften!
    ___

    Bente - Tak :)
    Det kan til tider virke uoverskueligt, men når bare lidt er af vejen hver gang, så er der en ende på det.
    Og jo de grin der kommer er befriende og giver Gemalen en ny viden om sin svigermor.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺