28.4.10

Finish at last!

Så er jeg blevet færdig med den første bog i rigtig lang tid.
Jeg blev faktisk færdig allerede i søndags :0)



"Dødens kabinet" er en bog, hvor man ikke kan forudsige, næste sides handling.
Den var faktisk god og jeg over vejer, om jeg skal få læst en mere af de to forfattere.

Bagsiden fortæller:
I det 19. århundrede strømmede newyorkerne til det såkaldte Raritetskabinet for at se en samling uhyggelige og groteske mærkværdigheder.


I vore dage ligger der et moderne lejlighedskompleks på den grund på Manhattan, hvor Raritetskabinettet lå.


En dag støder arbejderne under en udgravning til et nybyggeri på resterne af en kælder, hvor 36 lig har ligget siden 1880'erne. De er blevet lemlæstet og myrdet på den grusommeste måde af en ukendt seriemorder for over 130 år siden.


FBI-agenten Pendergast og museumsarkæologen Nora Kelly går i gang med at undersøge sagen og ligresterne. Og de hører rygter om en mystisk læge, som dengang huserede i ben og udførte lægelige eksperimenter på levende mennesker.


Men netop som de er ved at opklare de gamle mord, sker der en reække nye mord med bestialske kirurgiske lemlæstelser - denne gang i dagens New York, hvor der udbryder vild rædsel.


God fornøjelse. Og nej hvor var det dejligt, at få læst en bog igen :)

6 kommentarer:

  1. Nøj, den bog lyder lige som en bog efter min smag. Tak for tippet :)

    Forøvrigt god fornøjelse med loftsrummet i dag. Jeg er selv (sammen med min søster) i startfasen med at tømme min fasters hus. (Hun er kommet på plejehjem)..
    Der er skisme nok at se til, da hun er af den generation, der INTET smider ud..!

    SvarSlet
  2. Esther - Håber bogen falder i din smag.

    Det må være spændende at skulle igennem din fasters hus. Tænk alle de sjove ting I støder på og alt det bras, som burde have ligget i skraldespanden for længst.
    Rigtig god fornøjelse selv :0)

    SvarSlet
  3. Har lige fået den reserveret på biblioteket. Kunne selvfølgelig købe den, men da jeg jo forsøger at begrænse mængden af ting (dejunking-projektet)er det jo smartere bare at låne den :o)

    SvarSlet
  4. Det er jo heller ikke nødvendigt at have bogen på hylden. Jeg læser sjældent en bog mere end en gang, men måske på mine gamle dage, vil det være godt at kunne genopfriske ;)

    SvarSlet
  5. Jeps, den faldt i min smag, så tak for tippet.

    Jeg overvejer også at læse mere af dem, men det må hellere vente til sommerferien... ;o)

    SvarSlet
  6. Det er jeg glad for at høre :)
    Så må du anmelde den næste du læser af dem, så kan jeg se, om den lyder til at være lige så god, som den vi lige har læst.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺