2.4.10

Dødlig argumentations træt

Åh jeg er så træt af mine store børn for tiden.

Ældste nægter, at være en del af os, gider ikke hjælpe, bliver sur, når han får en opgave og gled stille og roligt af på aftalen om, at tage med Yngste i Zoo i dag.

Frøkenen gi'r da en hånd, men den med yden og nyden og rette tidspunkter, er overhovedet ikke feset ind.
Som i dag, hvor hun gerne vil have en veninde sovende. Hun kan selv kun sjældent sove ude, så det skal så være her.

Men desværre har det altid overskredet min grænse, at have nogen sovende. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg får det altid skidt, når det er fremmede, som børnenes venner jo er for mig, i min bolig natten over.

Desværre mener hun ikke at forstå min følelse, men ser det kun som en vandetta mod hende og kun hende.
Vi har skændes om det for et øjeblik siden og det endte ikke med et forlig, selvom jeg lagde op til det.
Hun mener, vi ALTID siger nej til hende og ja til storebror, men hendes argumenter holder ikke. Sidst Ældste spurgte var i september sidste år og der havde han en sovende. Frøkene har siden spurgt og haft en sovende. Men den gang gælder vist ikke i regnskabet for "hun får altid et nej". Skulle han spørge lige nu, så ville svaret også være NEJ.

Jeg er for øjeblikket temmelig psykisk træt og det kan lægge mig helt ned, når jeg skal gentage og gentage uden at blive forstået. Når jeg skal argumentere. For hel*** en mor skal s** ikke argumentere med en tweeny, der ikke vil forstå!

Lige præsis nu, ville jeg ønske, jeg boede et helt andet sted end resten af familien. Jeg har brug for ro og lidt forståelse. Men det findes der ikke så meget af i dette hus.

Undskyld dette indlæg, men jeg havde bare brug for luft. Det er der nemlig heller ikke den store forståelse for her...

11 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå, du har brug for at få luft! Jeg kan levende sætte mig ind i, hvordan du har det.
    Da min søn var teenager, havde han en del gange en ven boende på sit værelse. Jeg oplevede det som en aflastning, fordi de passede sig selv. Kan du ikke stille nogle regler op for de unge mennesker, hvis de skal have venner til at overnatte?

    SvarSlet
  2. En hund giver helt legale pauser.

    SvarSlet
  3. Du skal ikke undskylde dit indlæg - vi kan alle have brug for at få tingene ud og have behov for ro. Varme klem og god langfredag aften til dig

    SvarSlet
  4. Først vil jeg lige sige at der vist er gået påskeferie i kommentatorfeltet...

    Madame - Tak Madame.
    Når Ældste har venner på besøg eller overnattende, så hører man dem næsten ikke. Men når Frøkene har, så er der en konstant støj af tøsefnidder og det kan jeg ikke rumme for øjeblikket.
    Problemet med Frøkene er også, at hun ikke godtager et svar der ikke falder i hendes smag og så skal hun have et nyt svar i håb om et bedre...
    Klem!!
    ___

    Anette - Tak !
    det er bare ikke rigtig mig at "udfolde" mig sådan, men i går var det bare for meget!!
    Klem!!
    ___

    Fru E - Hun vil ikke selv sove ude, for hun fremmaner en hjemve, næsten inden hun har forladt huset her. Det er ikke så tit hun spørger om hun må sove ude.
    Men om hendes nye venindes forældre heller ikke vil have nogen sovende ved jeg ikke.
    Det er ikke sådan at de ikke nå have sovende gæster, men jeg er ikke til lige nu planlægning. Jeg skal have tid til at vænne mig til tanken.

    Knus fra mig

    SvarSlet
  5. Margith - Den med hunden var planlagt til påsken her, men familien vi skulle have den fra fortrød...
    Så nu må vi vente til efteråret og så håbe at finde en af den race jeg vil have(jeg er allergiker).
    Og lige nu kunne jeg godt bruge den alene tid en luftetur giver :)

    SvarSlet
  6. Kære Septemberliv.
    Øv, hvor er det træls sådan at skulle argumentere. Husk på, at du har lige været igennem en hård periode, og at dit overskud ikke er stort lige nu.
    Fortæl dem, at du er træt og har brug for deres hjælp og støtte. Hvis de er ligeglade med dit behov behøver du jo heller ikke at indfri alle deres.
    Der er stor forskel på sovende gæster, vi har haft nogle meget stille, så vi helt glemmer de er her, og andre hvor man ikke et sekund er i tvivl om, at huset er blevet besat. Tøsefnidder, renden ud og ind af alle værelser orker jeg heller ikke lige for tiden.
    Håber at I får en god påske alligevel.
    Mange hilsener fra Laura

    SvarSlet
  7. Hund? Skal I have hund??

    SvarSlet
  8. Laura - Det er de der støjende gæster (som Frøkenen har), som invadere hele huset, fniser den halve nat trods besked på at de skal være stille. Det er dem jeg ikke har overskud til.

    Veninden som hun ville have sovende, fik lov at spise med i dag og det var fnis og latter under hele middagen, så natten havde sikkert været lige dan.

    Knus

    SvarSlet
  9. Fru E - Skulle!
    Nu er det sat i bero pga. pollen. Jeg kan jo ikke finde ud af, om jeg kan tåle den, hvis jeg er dopet med antihistaminer.

    Men jo der kan meget vel komme en hund i huset :)

    SvarSlet
  10. Du behøver da ikke at undskylde, Kari. For mig er dit indlæg ret genkendeligt - og sådan tror jeg en del har det. Børn kan være ret anstrengende en gang imellem - selvom jeg elsker mine overalt på jorden. Ingen tvivl om det. Men jeg hader at gentage mig selv, at skulle tage det samme emne op igen og igen - fordi man lover...og glemmer i samme hast. Men omvendt er det jo sådan, teenagere er - og 98% af tiden er det nu ganske ok :-).
    Og det er altså ok IKKE at have overskud til sovende gæster...:-)

    KH Gittemay

    SvarSlet
  11. Gittemay - Det er den der med gentagelse af svaret, fordi det ikke passer til det svar som hun ville have.
    Og ja de har samme hjernefunktion som en skål havregrød, men det er vist kun en periode på omkring 5 år og så har vi igen fornuftige børn igen ;)

    KH Kari

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺