30.3.10

Tøjbutik

Min mor havde/har tøj nok til at åbne en tøjbutik. Der er ALT hvad der skal være i bluser, bukser, nederdele, jakker, frakker, lingeri, tasker, sko og bælter. Rent slaraffenland...
Meen det er i str. 32-36 eller XS-S og en meget lille smule i M.

For at jeg skal kunne bruge det, skal jeg tabe min mor vægt (næsten) for at komme ned i de størrelser...
Med 8 timers halsbrækkende motion pr. dag og ingen mad, så vil det lykkes, måske, men nej! Hun var FOR tynd.

Frøkenen har fået lov at vælge det, hun vil have og nu står jeg så stadig med et HELT klædeskab fuld (fandt nemlig 4 kasser, de mønstrede man kan købe i Netto, Brugsen og lignende steder, med sommertøj efter vi var færdige...).
Frøkenen var målløs over SÅ meget tøj, desværre ikke lige teenager moderne.

Jeg tror, jeg vil sortere det i salgsbar og ikke salgsbar og så må jeg se, om jeg kan sælge det "pæne" (hun passede godt på sit tøj!).

Men ellers var det sjovt at se, hvad hun havde gemt. Der var f.eks. kjolen hun syede til sig selv, til min konfirmation. Den var Frøkene helt vild med ;) Jeg blev konfirmeret i 1981... ;)

10 kommentarer:

  1. Søde ven.
    det er da en god ide at sælge det, så der er andre der kan få glæde af det, genbrugsbutik kunne være en god ide også, så støtter man en god sag samtidigt..
    Jeg ønsker dig en god dag.

    SvarSlet
  2. Mette Lykke - Jeg havde i første omgang tænkt på at sende det til genbrug, men med den mængde, blev jeg lidt hook selv at prøve at sælge det. Jeg tror bare størrelsen kan blive en lille hæmsko.

    Tusind tak og rigtig god dag til dig :)

    SvarSlet
  3. Det lyder som en god ide. Hvor vil du prøve at sælge det? Og du har helt ret, så lille skal du aldrig nogensinde blive. Du er smuk som du er ;o)

    Knus

    SvarSlet
  4. God ide , at sælge det.
    Og resten kan så gives væk.
    Held og lykke med det :-)

    SvarSlet
  5. Skønt hvis din datter vil bruge din mors "gamle" kjole, det er da skønt!

    Min datter har også nogle af mine gamle kjoler, bruger i øjeblikket en jeg havde på i 1974 (da jeg var 2 år)!

    God ide med genbrugen, og så sælge resten!
    Knus Heidi

    SvarSlet
  6. Fru E - Du skal ikke være bekymret. Jeg når aldrig der ned!
    Jeg ved ikke endnu, hvor jeg vil sælge. Det var først igår ideen opstod, så den skal lige bearbejdes og gennemtænkes.

    Knus
    ___

    Losarinas mor - Det var også det jeg ville. sølg det jeg kunne og så give resten væk.
    ___

    Æblekinder - Da hun så kjolen fra dengang + en anden var hun solgt. Jeg livede at klippe dem af, så de blev mere nutidige.

    Det er sjovt at at se ens børn i noget som engang blev brugt af en anden generation :0)

    Knus Kari

    SvarSlet
  7. Ps. tak for brev i dag. Har lige været hjemme og vende. Det hænger nu på tavlen i køkkenet. Dejligt og varmt billede. KNUS Søs

    SvarSlet
  8. Jeg synes også, du skal sælge, hvad I ikke selv kan bruge i din familie, Kari. Er det ikke en hård proces at gennemgå sin mors tøj? Jeg kan huske, da jeg sorterede min mors tøj for 11 år siden - det var slemt.
    Varme klem til dig!

    SvarSlet
  9. Madame - Det er en underlig følelse at "rode" i min mors tøj. Jeg ved hvor meget hun passede på sit tøj og så "smider" jeg "bare" ud, fordi jeg ikke kan bruge det.

    Rigtig god påske til dig Madame :0)

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺