21.3.10

Dejlig søndag

Sidder med benene oppe, selvom jeg egentlig har siddet ned de sidste mange timer, men man kan altså godt blive træt i benene af en biltur.
Vi forlod hallen hvor Fru E's datter havde fremvist "hendes" mange små dygtige puslinge, 13.45 og så kørte vi mod Sjælland. Frokost/aftensmaden blev indtaget på en Monarck, da Frøkenen blev lettere dårlig af sult.  Og ved 17-tiden var vi hjemme igen på matriklen.

Weekenden er blevet brugt i gode venners lag. Det er jo altid hyggeligt at besøge Fru E. Vores børn er som pot og pande, selvom vi ikke ser hinanden så tit.
Kun anstrengedene fordi Yngste har et energi lager så stort at vi andre kører træt laaang tid før ham.
Fru E's to katte nyder sikkert roen. De har stået for skud, for der er jo så dejlige syntes han ;)

Fru E har lært at hækle og vi ser nu frem til et mesterstykke når vi skal der over igen (altså ikke til konfirmationen, men gangen efter) ;0)

Og så kørte vi der over i regn og vi havde regn det meste af lørdagen og i dag, hvor vi skulle hjem, ja der kom solen... En helt typisk Fynstur, men så er det godt der er varmt og hyggeligt hos værtsparret.

Nu sidder vi så og hygger os, næsten hver for sig. Ældte er gået på vennevisit, Frøkenen spiller computer, Gemalen og Yngste spiller billedlotteri og vi hører julemusik, for det syntes Yngste var lige hvad vi har brug for...

Rigtig god aften til jer alle!

6 kommentarer:

  1. Det lyder som om I har haft en dejlig weekend :O) Kan nu ikke lade være med at smile, da jeg læser, at I sidder og hører julemusik!!!! Herligt!!!
    Nu kan jeg se i forrige indlæg og i din profil, at du er en stor læsehest...DET er jeg også!!! Og du har simpelthen skrevet Stephen King på som første valg!!! Jeg har læst alt af ham..nå ja, lige bortset fra Cujo...for jeg hader når dyr lider. Den bog du er igang med har jeg også haft i hænderne mange gange, den er dog aldrig blevet slæbt med hjem...men når du har læst den, og synes den er anbefalelsesværdig, så.... :O)Kig endelig på min læseliste på bloggen!! Ja, og jeg er og en sucker for The Griswolds....hyler af grin HVER jul når jeg ser Fars Fede Juleferie (eller hedder den egentlig bare Fars fede ferie...)

    SvarSlet
  2. Lyder bestemt som en skøn weekend :)Og hvor skønt med lidt julemusik :P Hvorfor ikke ;) God aftenhygge til jer. Knus

    SvarSlet
  3. Hihi, julemusik :-)
    Det lyder som om, I har et dejligt makkerskab, du og fru E og jeres familier - det er så dejligt at læse!
    Klem og god søndag aften til dig!

    SvarSlet
  4. LaChris - Det var sm altid rigtig hyggeligt at besøge fru E. Men det er nok fordi vi ikke ses så tit. Der er jo et helt hav imllem os.

    Jeg har ikke læst alt af Stephen King, men elsker han måde at fantasere på. Elsker at læse krimier, thriller og en helt anden boldgade, nemlig om danske komger og dronninger fra dengang kongen havde flere koner.

    Og så er jul jo den bedste tid på året, så vi kan sgtens høre julemusik uden at få røde knopper. Det hjælper gevaldigt, når så Yngate prøver at synge med :0D
    Og ja "Fars fede juleferie" (et hedder den. Fars fede ferie er en anden film) skal bare ses mindst en gang pr. jul!
    Du er jo en Quinde med god smag ;)
    ___

    Anette - Ja, den var tiltrængt efter den sidste følelsesladede måned.
    Det var nu ikke med vilje at det blev julemusik, men Yngste kan jo ikke læse og tog bare en CD og satte på. Men det var nu hyggeligt alligevel ;)
    Knus og god mandag til dig!
    ___

    Madame - Ja det er dejligt med sådan et makkerskab. Det kan vi vist takke 2 sækkestole for dengang for 16½ år siden.
    Rigtig god mandag til dig og stort klem!
    P.S. det var nu hyggeligt at høre lidt Vinterby øster og på loftet sidder nissen...

    SvarSlet
  5. Kære Søs, det har været så hyggeligt. Vi sad i går aftes og smilte da vi talte om yngstes latter, da min gemal puttede servietten ud mellem glasset til ham. Så lidt til at muntre den skønne dreng.

    Ja, vi kan nok takke de 2 sækkestole for det. Det er det bedste håndarbejde jeg har lavet...med det som det har ført med sig. Knus

    SvarSlet
  6. Kære Søs,
    Ja han er en lattermild dreng og der skal rigtig nok ikke så meget til at få en boblende latter ud. i går aftes var det en ballon og 3 tomme rør der morede han vildt.

    Ja de sækkestole havde langstrakte konsekvenser men af de aller mest positive af slagsen!!
    Knus

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺