5.3.10

Afskeden

Kære Mor

Oppe på himlen vil en ny stjerne tændes og på den skal du bo.
Der oppe fra vil du sidde, se ned og følge med i vores liv.
Når det er mørkt og stjerneklart, vil vi vinke godnat til dig og når det er skyet og gråt, vil vi vide, at du er der oppe et sted.

Jeg ved, du vil følge os gennem vores glæder og sorger.
Jeg ved du vil se ned og smile, når August om et par år skal starte i skole. Så stor han så bliver.
Jeg ved, du vil se ned og smile, når Emma, om 2 år skal konfirmeres, når hun står der så smuk uden for kirken.
Jeg ved. du vil se ned og smile, når Magnus snart skal ud på livets bulede vej, videre frem mod de voksnes rækker.
Måske vil du mindes din sidste jul hos os, hvor I to grinede og pjattede. Mormor og hendes store dreng.

Kære Mor

Pas godt på dig selv. Kom godt af sted op til din stjerne. Hils alle vi kender og sig at vi savner dem og så ses vi en gang, når det bliver vores tur.
Jeg elsker og savner dig af hele mit hjerte.

Farvel…

Alt dette vill jeg gerne have sagt i kirken til min mor i går. Men jeg fik kun sagt det sidste kære Mor, da jeg stod ved hendes åbne kiste i kapellet, for at sige et sidste farvel. Men det var jo også det vigtigste jeg sagde der!

14 kommentarer:

  1. Masser af knus og tanker herfra. Det er meget rørende hvad du har skrevet til din mor. KNUS

    SvarSlet
  2. Åhhh hvor jeg føler med dig...

    SvarSlet
  3. Smukt at du vil dele dine tanker og ord til din mor med os.
    KNUS

    SvarSlet
  4. Smukt.

    Mange tanker herfra.

    SvarSlet
  5. Smukt og husk hun sidder deroppe og følger med i dit liv, så du kan sige til hende hvornår du vil.

    SvarSlet
  6. Kram til dig, Kari.

    KH Gittemay

    SvarSlet
  7. Godt du fik sagt farvel - det er ikke få eller mange ord, der tæller! Det er jeg sikker på, din mor også ville mene.

    SvarSlet
  8. Knus og varme tanker, kære ven.

    SvarSlet
  9. Tak alle sammen!

    Kirsten - Velkommen forbi :)

    SvarSlet
  10. Kære Kari
    Smukt skrevet!
    Din mor ved/vidste hun er elsket og allerede savnet!
    Hun er nu en af de smukkeste stjerner på himlen!
    Kæmpe Kram til dig

    SvarSlet
  11. Æblekinder - Tak!
    Yngste har udpeget den klareste han kunne se og på den bor Mormor. Så vi har kigget stjerne her til aften :0)

    God aften Heidi og kram!

    SvarSlet
  12. Smukke ord Kari. Kan godt lide jeres symbolik med stjernen og den kan yngste også bedre forstå.

    Kram

    SvarSlet
  13. Fru E - Tak.
    Yngste har næsten forstået at hun ikke er til mere og pegede selv på en stjerne, da vi ventede på Ældstes bus i søndags. "Mor se, den stjerne bor Mormor på!"

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺