13.2.10

Børnenes dag...

...Har det været i dag.
Det skal nu forståes sådan, at de har præget dagen.

Yngste fik et hosteanfald her til morgen, samtidig med at jeg stoppede helt til i næsen. Så kl. 6.08 stod vi op...
Det var så den soven længe. Og jeg som først kom i seng kl. 01.20...

Her til aften er det så Frøkenens maddag. Det er noget jeg vil prøve at indføre. Lørdag i lige uger, skiftes de store til at lave mad og i dag er det så præmiere, med Emma som madmor.

Kødsovskrimskrams med ris og til hygge vafler.


Jeg ville gerne have vist et billed af vafler med is, syltetøj, flødeskum og sukker, men de forsvant for hurtigt...

4 kommentarer:

  1. Forhåbentlig ligger du i din seng nu og prøver at indhente, hvad du mangler fra sidste nat ;-). 6.o8 - det er jo uhyggeligt tidligt på en lørdag!

    Er det ikke dejligt med store børn, der kan klar lidt af madlavningen?

    Og ... nyd nu din vinterferie ;-).

    SvarSlet
  2. Bente - Det kan jeg faktisk ikke huske om jeg gjorde, men jeg tror det:)
    Ja det var grusomt tidligt. Her til morgen blev den da 6.45 inden Yngste smilede sødt 10 cm fra mit ansigt og sagde "Vi skal ind i stuen".

    Jo det er dejligt at kun at skulle instruere og ellers holde hænderne i ro. Frøkenens tanker var got nok ikke ved kødgryderne, men vi overlevede ;)

    SvarSlet
  3. Hihi, vaflerne med is har nok gjort lykke :-) Jeg synes, det er en fin idé, at du lader Frøkenen have egen maddag! Det havde jeg ikke som barn - men jeg hjalp tit min mor i køkkenet og lærte meget af det.

    SvarSlet
  4. Madame - Ja vaflerne var et hit!
    Frøkenen elsker hjemkundskab og så er det med at slå til. Det gjorde vi ikke med Ældste og derfor er han ikke til at drive derud, med mindre den står på pasta med valnøddepesto.

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺