17.2.10

1x1 m Akrylhækl


Fandt en æske med akrylgarn, som mine store unger har brugt til fingerstrik og gulvkludepuder og så noget jeg har strikket af, for noget det ligner 10 år siden.

Af de store og små nøgler, har jeg hæklet et tæppet. Egentlig var det til haven, når sommeren engang indfinder sig, men Yngste forelskede sig, da jeg begyndte på det. Det er jo meget farverigt (=rodet og uden systen i min terminologi), så nu er det hans :)

Det blev ca 1,1x1,1 m og det hjalp på størrelserne på nøglerne. Der er stadig garn tilbage, så får jeg lyst, så kan jeg hækle det større en gang ellers er der garn til endnu mange gulvkludepuder og fingerstrik, når Yngste er blevet lidt større.

10 kommentarer:

  1. Hvor er det flot bare at mixe farverne :-)
    Endnu en måde at bruge sine rester på...et andet sted, så jeg resterne domino-strikket til et tæppe... nu må jeg vist se at komme i gang...lige nu strikker jeg vanter af mit restegarn :-)

    SvarSlet
  2. Anne - Det kan give noget helt specielt når der mixes i rester.
    Dominostrik har jeg også set, men jeg er ikke mør nok endnu til at hoppe ud i det ;)

    Med alt det du strikker, så kommer der rester, så til næste vinter, er et slumretæppe strikke/hækle tid :)

    SvarSlet
  3. Det ser også rigtig lækkert ud, forstår godt yngstemandens kapringslyst ;o)

    Knus

    SvarSlet
  4. Fru E - Ja 100% akryl er lækkert ;)
    men han elsker at kramme tæpper og puder, så han må godt :0)

    kram

    SvarSlet
  5. Jeg kan godt forstå, at Yngste er begejstret, Kari - for tæppet er et festfyrværkeri, og man bliver i godt humør af at kigge på det :-) En rigtig god måde at bruge sine garnrester!

    SvarSlet
  6. Madame - Tak :)
    Børn er glade for farver og det tror jeg vi voksne tit glemmer, fordi vi gerne vil have det hele matcher.
    Og så fylder garnresteren mindre i brugt tilstand ;)

    SvarSlet
  7. Det bliver da bare flot, dejligt at du lige fandt de garnrester frem.

    Knus

    SvarSlet
  8. Selvfølgelig kan du ikke have det i fred :-))). Man bliver så glad, når der er alle de farver.

    KH Gittemay

    SvarSlet
  9. Gittemay - Tak :)
    Jeg nyder at se ham kramme det, når han er træt og vil putte.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺