30.1.10

Sesamkylling

Der er da ikke noget bedre end at hente en gammel kogebog (altså sådan en man ikke har haft i hænderne i mange år) sidde lidt og bladre og så falde over en opskrift, der bare er så meget fortid hjemme hos mor og far i start 80'erne.



I aften skal vi have sesamkylling med bagekartofler.



Simpelt simpel simpelt.
Parter kyllingen, læg den i et fad og pensl den med olie blandet med grillkrydderi (jeg brugte Allaround krydderi ). Drys med sesamfrø og steg i ovnen ved 200 grader i ca 45-50 min.
Jeg bagte kartoflerne i 1 times tid og  rodfrugterne fik ca 30 min.
Creme fraiche dressing med persille og hvidløg som dyp/sovs og lidt kold smør til kartoflen.

Velbekomme!

4 kommentarer:

  1. Det lyder da bare dejlig og nemt, vi fik kyllingebryst med hasselbagt kartofler og salat.
    En god søndag til dig

    SvarSlet
  2. Det lyder da skønt !
    Jeg holder meget ar sesamfrø :-)

    SvarSlet
  3. Uhm, det lyder bare lækkert - det har jeg aldrig prøvet.
    Ha' en dejlig søndag, Kari ;-)

    SvarSlet
  4. Kom så igang - Kylling er dejlig nemt og kyllingbryst med hasselbagte kartofler lyder også rigtig lækkert!
    ____

    Losarians mor - Det smagte dejligt.
    Sesamfrø har sådan en dejlig nøddeagtig smag når de er blevet ristet/varmet.
    ___

    Madame - Det smager skønt. Sesamfrøene giver en god smag til kyllingen.
    Rigtig god aften, Madame!

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺