13.12.09

Og det skete i denne weekend...

Så er endnu en uge ved at være gået. 3. søndag i advent er dukket op og jeg har nærmest sovet den væk.

Siden sidste inlæg har vi holdt Ældstes fødselsdag for familie og venner.
I går kl. 13 havde vi inviteret til frokost. Ældste selv havde sammensat menuen, sammen med sin far.

Vi havde havde (til en afveksling) lavet alt for megen mad, men så er der til de næste 3 dage (troede vi...).
I kampens hede, havde jeg sendt et fad med tortelini (med låg på) ud i carporten, til senere ompakning og så på køl. Men sådan blev det ikke helt. Kusinens hund kom os i forkøbet og åd hele skålens indhold. Hun var glad og vi en gang mad fattigere, men vi kunne nu kun grine af det og så håbe, hun ikke fik alt for ondt i maven ;)

Lagkagen blev droppet og i stedet for bagte jeg kagen med hindbær og en makrontærte med æble.



Det sidste stykke makrontærte med en klat creme fraiche
på toppen og drysset med kanel

Sidste gæster gik kl 21, så det blev en rigtig lang dag.

Her til morgen blev jeg så vækket af Yngste der lå og sang "På loftet sidder nissen..." eller det han kan huske (...og de skotter og de skotter...), mens han kærtegnede min kind med sin lille hånd.




Så blev der bagt Lucia brød og hygget ved morgenbordet og en times tid senere, kapitulerede jeg og snuttede i seng på to kodimagnyler og uden af få sagt farvel til min mor, som havde overnattet her. En dræbende spændingshovedpine tog total pusten fra mig.

Nu vil jeg drikke lidt te og en masse vand og slappe af og lade op, til de sidste 5 arbejdsdage i dette år 2009.

9 kommentarer:

  1. Jeg tror det er godt du snart har lidt ferie :-)
    Jeg elsker Lussekatter :-)

    SvarSlet
  2. Det lyder tiltrængt med den ferie..
    Ha ha fik hunden ingen kage..;-)

    SvarSlet
  3. Jeg bliver helt stakåndet :-) Håber din hovedpine er på retur.

    SvarSlet
  4. Losarinas mor - Jeg tror, jeg er moden til ferie. Men der er jo heller ikke længe til :)
    ___

    Mette Lykke - Åh ja. Den er tiltrængt ;)
    Og nej hunden fik ikke kage, men der var vist heller ikke plads ;)
    ___

    Margith - Hovedpinen er væk, men nakken er spændt.
    Det tog også lidt længere tid at have gæster i går end jeg havde regnet med. Men vi hyggede os og det er jo hovedsagen.

    SvarSlet
  5. Puha, det er da også et hårdt program, du holder dig! Håber året sidst fem arbejdsdage glider let ;-)

    SvarSlet
  6. Bente - Jeg tror der eren grund til at vi kun har gæster til fødselsdage. Jeg lærer aldrig det uformelle.

    Jeg får 5 lette dage - tror jeg/håber jeg. Jeg har 1 vigtigt punkt til i dag mandag og ellers løse ting der ikke kræver at jeg hverken anstrenger mig eller overarbejder (kører på rutinen).

    SvarSlet
  7. Haha, stakkels hund! Jeg håber ikke, den blev syg, Kari ;O) Og så er du forhåbentlig blevet dig selv igen efter al den virak.
    Varme klem og ha' en dejlig mandag!

    SvarSlet
  8. Håber du har fået det bedre. Sikke en travl dag du havde. Mon ikke hunden fik mad for et par dage eller 3 :P Klem

    SvarSlet
  9. Madame - Jeg ved ikke om den blev syg, men jeg har intet hørt :)
    Og selv er ved godt mod og skal til jobmassage i morgen. Det kan nok lette det lidt mere.
    knus fra mig!
    ___

    Anette - jeg er ok, men glæææder mig til fredag, når jeg kan råbe FERIE!
    Og hunden, ja den var da ihvertilfælde mæt da den gik fra os ;)
    knus fra mig!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺