23.12.09

Et lille pusterum

Så er det tid til et lille pusterum.



Yngste og jeg har været godt i gang i dag, dog med hver sin beskæftigelse.
Vi  har været nede og købe ind, de der 5 ting der glippede igår.
Vi har skrabet sne, så gæsterne ikke får sne på støvlerne og vi har diskuteret ænder og deres indre, inden påfyldning af æbler og svesker.

Så er ænderne blevet smidt i ovnen, for at lette min dag i morgen og grøden til desserten er kogt og i så rige mængder, at vi har fået risengrød til frokost.

Yngste har brillieret ved, at overtegne min julevoksdug med sort tusch, gennemset skolebilleder og hvad han ellers har kunne finde på...

Om lidt over 1½ time skal ænderne vendes og og om en times tid kommer Gemalen og Yngste retur med min mor, som bliver her til 1. juledag.
På planen, vil resten af dagen blive brugt, til det sidste vasketøj, lidt oprydning, lidt pletfjerning.
Så skal vi nyde en gang fisk til aftensmaden, en tradition jeg har indført, for at vi ikke skal kløjs i alt for meget fed julemad.

Aftenen vil slutte med glögg på den hjemmelavede ekstrakt og æbleskiver fra frostboksen i ALDI og så kan julen bare komme an!

10 kommentarer:

  1. Ham yngste-manden skal da nok sørge for at holde dig beskæftiget, hva' :o).

    Men ha' nu en rigtig skøn og glædelig jul alligevel!

    SvarSlet
  2. Kære Kære Kari.

    Jeg ønsker dig og din familie en rigtig dejlig jul. Jeg selv forbereder også maden så meget jeg kan i dag. Det er et godt kneb til den husmoder der gerne vil hygge med famiien også d. 24 ;)

    Han er nu morsom din yngste. hihi

    Mange kærlige hilsener og knus
    Henriette

    SvarSlet
  3. Der er tjek på julen hos jer :-)
    Ha en rigtig dejlig jul !

    SvarSlet
  4. Rigtig glædelig jul til jer. skønt tradition med fisk lillejuleaften.

    SvarSlet
  5. Sødeste søster min, jeg glæder mig så meget til, at tilbringe juleaften sammen med jer alle. Det bliver garanteret hyggeligt.

    Knus og kram
    Little Sis ;o)

    SvarSlet
  6. Jeg vil bare ønske dig en rigtig dejlig og hyggelig jul - og det lyder som om at julehyggen allerede har indtaget hjemmet. :D

    SvarSlet
  7. Det lyder som om at der er styr på julen hos dig, jeg vil ønske dig og dine en rigtig hyggelig jul.
    Knus

    SvarSlet
  8. Jeg ønsker dig og dine en rigtig glædelig og fredfyldt juleaften. Tak for dine søde hilsner på min blog :-)

    Kærligst Gittemay

    SvarSlet
  9. Bente - Her er der altid gang i den ;)
    Og tak det tror jeg vi får og i lige måde.
    ___

    Henriette - Det gælder om at udnytte tiden! ellers er der ingen energi tilbage (moder er i køkkenet, hun skal hun traktere).

    Mange juleknus til dig :0)
    ___

    Losarinas mor - Tak og i lige måde :0)
    ___

    Anette - Tak, Anette !
    ___

    Fru E - Kære søde søs!
    Det håber jeg og selvfølgelig gør det det med de gæster vi får!
    Knus Big Sis
    ___

    Jens - Tusind tak.
    Ja, der er kommet en juleengle forbi meg jule støv ;)
    Glædelig jule til dig!
    ___

    Oline - Tak og i lige måde!
    ___

    Pernille - Der er næsten helt styr på det.
    Og tak og i lige måde!
    JuleKnus
    ___

    Gittemay - Tusind tak, Gittemay, og i lige måde.
    Julekram Kari

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺