8.11.09

To be or not to be



Jeg har været på Kronborg i dag, sammen med Frøkenen og firmaets kunstforening.

Vores guide, en ældre dame, fortalte om de rum vi gik igennem og så om Kluge udstillingen, som hun ellers ikke vist så meget om, sagde hun. Men jeg vil nu mene, hun var rigtig godt oplyst.

Jeg må sige den mand kan male! Jeg syntes han gør det fantastisk.
Det er anden gang jeg ser en udstilling med ham og jeg er lige så imponeret denne gang som sidste, som var for en 7 år siden.

Denne gang var der mange portrætter, bla. 2 af dronning Margrethe, 2 af Prins Henrik og 1 helt nyt af Kronprins Frederik (malet 2009). Biskoppen, Hr Zobel og Else Marie Bukdahl, der 3x afviste ham, da han søgte ind på Det kongelige danske kunstakademi. Og så alle de andre...

Som afslutning så vi også kirken og kasematterne.
Nu sidder jeg har og er dejlig træt og mæt på kunst.

9 kommentarer:

  1. Det gad jeg godt at se, jeg har set nogle af de billeder han har lavet og dem kunne jeg mægtig godt lide.

    Knus

    SvarSlet
  2. Lyder som en spændende udstilling. Dejligt med sådan en søndag ;-)

    SvarSlet
  3. Prnille - Det er også en helt spciel oplevelse at se dem i virkeligheden. De er så "naturtro" at Frøkenen syntes at billedet "Englen" som er en lille fjer der daler ned, så ud som om fjeren var limet på lærredet.

    Kram
    ___

    Anette - Dejligt med lidt mor og dattertid og så at det bliver kulturelt også. Har jo været kulturel med Kluge før sammen med Ældste.

    SvarSlet
  4. Fantastiske detaljerede billeder. Fedt at I har en kunstforening, det gad jeg godt at vi havde, men ak.

    SvarSlet
  5. Ja, han er SÅ fantastisk dygtig. Jeg så hans billeder i Skive en gang for en del år siden.

    Det må have været en dejlig dag.

    SvarSlet
  6. Det lyder rigtig spændende, Kari! Vi var på Frederiksborgs Slot i Hillerød i dag og så mange malerier og en udstilling med portrætfotografier - dejligt på en grå søndag ;O)

    SvarSlet
  7. Fru E - De er nemlig utrolig detaljerede.
    Kunstforeningen har faktisk 10 års jubilæum til næste år.
    Var det ikke en ide at starte en ;0)
    Knus
    ___

    Mette b - Det var det. Jeg kan ikke huske at have set Kronborg (men det har jeg nok som barn)og det var dejligt at vise min datter udstillingen.
    ___

    Madame - Thomas Kluge er en spændende kunstner. Det ene af billderne på Kronborg var lånt fra Frederiksborg slot.
    Det kunne være jeg skulle foreslå familien at vi besøger Frederiksborg slot og ser det.
    Tak for tippet, Madame.

    SvarSlet
  8. Jeg er også lidt vild med Thomas Kluge. Han er en fantastisk dygtig maler og jeg ville meget gerne se udstillingen på Kronborg. :D

    SvarSlet
  9. Jens - Det er ærgerligt, at du ikke nåede det, for ja, han maler fantastisk godt.
    Udstillingen var mest med portrætter, men lige Pjerrot portrættet manglede.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺