1.11.09

Oktoberhygge

Igår havde vi gæster til oktoberhygge. Bare en stille og rolig sammenkomst mellem venner.
Arrangeret af mig (min ide) for meget længe siden og alligevel kom den lidt bag på mig!! Lidt usmart, men det endte godt alligevel.

Regnede med at vi blev 12. Men vi endte, fredag aften, med at blive 15 og det lykkedes alligevel.
Vi blev samlet kl. 17 til "et lille glas" og lidt købt snack og hjemmelavede Liselotte saltmandler.

Lækker mad og dejlige drikke. Ny dessert, som ikke lige faldt i min smag (bunden var for chokoladet), men de andre voksne kunne lide den.



Dr. Oetker lagde opskrift til og jeg ændrede lidt, da der ikke kunne skaffes sommerbær. Jeg tøede lidt blåbær op og fylde ud med halve druer.

Det ene vennepar, med en pige på 8 år, havde et græskar med, så dem der havde lyst, kunne lave lidt halloween sjov.
Det blev til dette "frygtindgydende" fjæs, som nu står og pynter på trappen foran hoveddøren.






De første gik kl 23 og de sidste lige omkring midnat.
Rigtig rigtig hyggeligt og en gentagelse værd, måske endda en tradition hvis det skulle være...

Venneparret med græskaret og vi har en lille konkurrence. Dvs. det er os quinder, der udfordre hinanden. Vi elsker, hvad vore mænd vil kalde, exotisk mad.
Vi prøver at finde en brugbar værtindegave. Det gælder om at være kreativ.
Igår fik jeg denne lille trækasse



Den indeholder Grissini med rosmarin, 1 glas bruschetta sauce, 1 glas artiskok creme med hvidløg og 1 glas sorte oliven.
Uhmmm, jeg glæder mig til, at skulle nyde dem en dag!

5 kommentarer:

  1. det lyder som en rigtig skøn aften - græskarret er rigtig flot! Og sikke da en lækker gave du har fået ;-) God søndag.

    SvarSlet
  2. Lyder som en dejlig aften i godt selskab. Vi havde også gæster i går, men var "kun" 6 voksne og ingen børn. De gik kl 3 i nat :o)

    God søndag.

    SvarSlet
  3. Anette- Ja det var det, men i dag er jeg lidt flad.
    Jeg glæder mig til at smage de små glas. Det er kun de sorte oliven jeg kender.

    God søndag til dig :)
    ___

    Fru E - så er det måske derfor det snurrede i hovedet... For lidt søvn;)
    Her var der 7 børn og de kan lige pludelig ikke mere. Ikke at vi kunne finde sengen, da de sidste var gået.
    Lige nu er jeg bare flad, men det er igen det indre ur der ikke vil lade mig sove...

    God søndag til dig :)

    SvarSlet
  4. Det lyder bestemt som noget , der kunne blive en dejlig tradition :-)

    SvarSlet
  5. Losarinas mor - Det er så dejligt med traditioner.
    Nu kan jeg så begynde at planlægge. Det er den sjove fase :0)

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺