22.11.09

Kulturel lørdag

Det blev til en meget kulturel lørdag. Vi oplevede rigtig meget. Afhentet foran hoveddøren 12.35 og så afsted.

Tivoli blev indtaget og det var sammen med rigtig mange andre mennesker. Der var mennesker alle vegne. Selvfølgelig også andendagen af Jul i Tivoli. 
Men vi fandet et bord på Mamma Mocca Cafe, hvor der blev drukket hvid glögg, juleøl og varm cacao (en af de andre havde været til julefrokost fredag... ;).



Mit kamera kan ikke lide aften og nattebilleder...
Juletræ i Tivoli

"Elsk mig i nat" var en fantastisk oplevelse! Når man er 80'er freak, kan det næsten ikke blive mere vildt. Der var næsten ikke den sang, man ikke mimede med på eller som bare minded en om et eller andet fra den gang, man var ung og smuk. Nu er man jo kun smuk...



Ingen er vel i tvivl. Dette er også Tivoli

Riz Raz var der, vi indtog vores aftensmad. Masser af grøn mad og til alle de andre en omgang muuh og mææh, masser af vin og højt humør. Især da nabobordet blev fyldt op med unge tøser og et par enkelte fyre og den ene tøs fik sine fødselsdagsgaver, underkjole i sort med blonde , masser af ungpige ting og et spil "1.000 sex games" med kort med de mest akrobatiske øvelser på lagnet (tøserne kiggede kort og vi kunne ikke undgå at se med).
Jo, vi 8 gamel var lige pludselig blevet endnu "gamlere".

Kongens Nytorv blev  indtaget. Der var udstillet skulpturer; globusser der var malet af forskellige kunstnere (tror jeg nok... de var ikke oplyste og derfor svært at læse hvem og hvorfor de var lavet). Der var også "100 steder at huske inden de forsvinder". Tag ind på Kongens Nytorv og se de 100 billeder. Det er storslået og fantastiske billeder.




Nyhavn ligge jo lige ved siden af. Et par stykker var blevet tissetrængende og vi endte, hvad vi senere blev enige om, var det første og "bedste" sted vi kom til og hvilket sted...
Værtshus af den værste skuffe (min mening). Det lugtede af pissoir kugler (de duftblokke man lægger ned i renden), da vi kom ind. Der var ikke blevet malet de sidste 40-50 år (så det ud som), der måtte ryges og det kostede kassen, at få noget at drikke (en juleøl på flaske koster 48,-!!). Hvorfor blev vi der?? Jo for inde vi sidste havde sat fod i den kælder, havd de første (mænd) allerede bestilt.
Men efter en omgang var vi ude igen (desværre føltes den omgang meget lang!)
Skulle I komme til Nyhavn om mangler oplevelser, så besøg Hong Kong, men kun, hvis I er til den type oplevelser ;)



Jul i Nyhavn

Efter det ophold skyndte vi os videre, meget videre!
Nede ved Toldbodgade, ville vi over broen og gå tilbage ad den anden side af Nyhavn, den der i gamle dage var den "pæne side". Men lige inden broen, faldt vi over en banner med ordene Kajbajer 12,-.

"Donna Wood" hedder skibet og Jes hedder Kaptajnen.
Det kan til gengæld anbefales. Her er en mand der gerne, selvom han havde travlt med forberedelserne til en sen omgang mad, ville servere øl, vin og vand og sidde og snakke med os. Man følte sig rigtig velkommen og vi sad og fik ideer til en hyggedag/weekend i København. Jeg kan faktisk slet ikke beskrive den stemning der lå over båden. Jeg kan kun anbefale at alle tager der ned og oplever det selv.



Dette er ikke Lady & vagabonden, men en italiensk
restaurant i Nyhavn. Men lidt romantisk er det da

Efter den bådoplevelse var det tid at tage hjem igen. Vi stod ud af bilen foran huset kl. 23.48.

6 kommentarer:

  1. *Grin* - jeg kan godt lide værtshuse, men altså - HongKong..... næh, tak! Det er vist lidt for hardcore til min stil, hehe.

    Men det lyder som om, at I havde en rigtig god dag alligevel. :-)

    SvarSlet
  2. Jens - Jo tak, men Hong Kong kunne vi nu godt have undværet!

    Det sad kun en kunde da vi var der. Selv de to ludere og lommetyven holdt sig væk ;0)

    SvarSlet
  3. Du fik da vist fyldt oplevelseskontoen op i går, Kari ;-). Håber du har nydt sofa-dagen, og at snotten har fortaget sig.

    SvarSlet
  4. Jo tak Bente.
    Nu har jeg lidt at dræne af, indtil jeg finder noget ny der skal opleves :)

    Nyder sofa-dagen, men det gør snotten også og har derfor ikke forladt mig :0/

    SvarSlet
  5. Det lyder som en rigtig spændende lørdag, Kari! Sådan en oplevelsestur er Monsieur og jeg alt for dårlige til at tage på - men det må der kunne ændres på ;-)

    SvarSlet
  6. Madame - Vi er heller ikke særlig gode til det, men prøver at gøre en tradition ud af på skift med 2 andre par at arrangere noget kulturelt en gang om året.
    At vi også fik værtshuskultur denne gang var ikke planlagt ;0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺