16.10.09

Møn og omegn

Sidder her, mens lyset stille og roligt bryder igennem og nyder en kop varme te - altså en kop te fra aftenkanden.

Om lidt skal jeg i bad og så skal jeg have pakket det sidste og lavet lidt frokostfyld, inden vi (4 ud af 5) drager til Sydsjælland.

En lille ferie med en overnatning på Møn bliver det til. Vi skal se Møns klint og omegn og så skal vi en tur til Næstved, hvor jeg aldrig har været.
Om det bliver Møn i dag og Næstved i morgen eller omvendt, finder vi ud af, når vi er ved at være der nede af. Vejret styrer helt bestemt valget. Møns klint skal ses i solskin og Næstved kan sikkert sagtens ses i regnvejr. Der er nok større chance for at finde tørvejr i en by end ved vandet.

Nu vil jeg komme i gang.
Rigtig god fredag og lørdag.
Vi høres ved...

6 kommentarer:

  1. God miniferie, håber vejret er bedre hos jer end her.

    Vi har "hjemmedag", altså en dag uden planer. Og det er overskyet og regn, så det gør ikke så meget.

    Knus

    SvarSlet
  2. Rigtig god tur, der er dejligt både på Møn og i Næstved :-)

    SvarSlet
  3. Tak - og i lige måde. Og rigtig god tur 'sydpå' :-)

    KH Gittemay

    SvarSlet
  4. God tur - vi skulle også have været til Møns klint idag, men opgav det for det regnede for meget - så vi valgte en shoppedag i Roskilde.

    SvarSlet
  5. Fru E - Tak, men det regnede hele formiddagen der ned ad og lidt da vi gik rundt i Næstved. Havde bedre vejr, da vi skulle spise i Stege.

    Knus
    ___

    Anne - Tak!
    Som med Sorø, så med Næstved: Vi er nød til at tage der ned, i godt vejr, og se byerne igen (det småregnede og blæste, både i Sorø og Næstved, da vi besøgte byerne).
    Møn skal også besøges igen, for der er rigtig flot natur.
    ___

    Gittemay - Tak, det var en fin tur :)
    ___

    Laura - Tak! :)
    ___

    Lise - Tak!
    Da vi havde to punkter på programmet, var det at vælge det punkt der passede til vejret. Regnen gjorde at vi tog Næstved i regn og Klinten i tørvejr. Jeg havde ellers regnet med omvendt, men igen Moder natur i den tyge vejr er ikke for bymennesker ;)

    Roskilde og shopping ville jeg også have foretrukket.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺