26.10.09

Igen denne mandag



Så blev det til endnu en dag hjemme. Det er jo næsten ved at være "kriminelt".
Denne gang var det Yngste, der havde en slemt omgang falsk strubehoste. Han næsten kæmpede for at få luft i nat. Her til morgen var han hæs og hostende, men det har fortaget sig i løbet at dagen.

Vi har hygget, købt ind og været på legepladsen, for lige at få lidt luft. Kold luft er jo godt mod falsk strubehoste. Sad ½ time i nat på en stol på terassen, med ham på skødet, indhyllet i en dyne.
Jow jow det er skam ikke kedeligt at have små børn ;^)

Nu vi jeg hygge mig med min familie og så finde seng ikke for sent, for de to timer jeg mistede i nat, kan godt mærkes nu (på trods af en lille blunder i eftermiddag).


14 kommentarer:

  1. Håber yngste har bedere, så du kan få din nattesøvn

    SvarSlet
  2. God bedring med yngstemanden. Sød fugl i øvrigt.

    Kram og hils de andre.

    SvarSlet
  3. åh ja... de der sygedage... det værste er, at man næsten får dårlig samvittighed overfor sit arbejde. Hvor tosset er det ikke? God bedring! KH J

    SvarSlet
  4. Hej Kari!
    God bedring med din søn. Jeg stod op kl. 4.45 troede min telefon automatisk stillede tiden om! Tænkte jeg kunne sove lidt i eftermiddag, men efter dyrlægebesøget droppede jeg det.Ville ikke kunne falde i søvn.

    SvarSlet
  5. Kom så igang - Han virker til at være så meget oven på at han vil kunne sove hele natten, Men kryds lige fingre.
    ___

    Fru E - Tak, han er vist ovre for denne gang.
    Og tak, det er nemlig en fugl ;) Yngste kalder den en fisk, så nu er det så en figl...

    Knus og hils igen.
    ___

    Julia - Tak!
    Ja egentligt tosset, for det er jo ikke noget, vi selv bestemmer, Gemalen kunne ikke tage dagen, da han var udlånt til andet postkontor.
    Jeg selv var syg sidste mandag og tirsdag, så jeg syntes det begynder at lugte lidt.
    ___

    Margith - Tak.
    Min telefon har jeg slet ikke set på endnu, men den er også sekundær hos mig og mit vækkeur stiller (heldigvis) selv.
    Jeg lavede en i næsten samme kategori som dig i lørdags. Jeg havde ikke slået mit vækkeur fra, så jeg blev vækket på en fridag kl. 5.30 og når mit ur ringer så kan jeg ikke falde i søvn igen. Men en ting er sikkert, vi skal nok være OBS på det til en anden gang ;)

    SvarSlet
  6. Håber det går bedre med yngste nu? Ellers vil jeg ønske jer alle en god nats søvn - mon ikke i trænger. Knus

    SvarSlet
  7. Tusind tak Anette. Jo vi er vist alle ved at være grydeklare.
    Han har været pænt aktiv her til aften, så han er vist klar igen :)

    SvarSlet
  8. God bedring med din yngste. Ihhh hvor jeg godt kan huske det. Min den store havde også falsk strubehoste - og vi sad, som du beskriver det, ude i den kolde luft midt om natten for at lindre ham lidt.
    Håber din yngste har det meget bedre i dag.
    Sød hæklet fugl du viser et billede af :0)

    Du er velkommen til at besøge mig
    www.herhosmig.blogspot.com

    HIlsen
    Charlotte

    SvarSlet
  9. Uha, det er hårdt at have småbøn med falsk strubehoste - jeg har ikke prøvet et selv, men haft kolleger, der har fortalt om det. Jeg håber, at din Yngste er ved at være rask igen, Kari.

    SvarSlet
  10. God bedring med yngstemanden :-)
    Sikke dog en fin hæklet fugl...

    KH Gittemay

    SvarSlet
  11. Kære Kari.

    Rigtig god bedring til lillemanden. Jeg husker med gru Josefines år med falsk strubehoste.. det var noget af det værste, det var det altså. Altid om natten og altid med en lyd så grum. Mange gange har jeg siddet i et tildampet badeværelse eller stået på en kold altan for at lindre på det. Jeg håber virkelig at det snart er ovre igen hos jer, han bliver jo så udmattet af det.

    Mange knus og kram
    Henriette;)

    SvarSlet
  12. Håber at I kom smertefrit gennem natten og Yngste er ved at være ok igen. Strubehoste kender jeg desværre også, ligesom Henriette har vi siddet på badeværelset med varmt kogende vand. Hvis han er meget generende er den kolde luft god, regnvejr er faktisk endnu bedre (ikke at blive våd, men sidde under et halvtag).
    Dampbade og lunken the om dagen, kan løsne slimet så meget at natten bliver bedre.
    Sjov lille figl :-)

    SvarSlet
  13. Håber det går bedre med det lille pus i dag - for hans skyld, ikke for din arbejdsplads' skyld! ;-)

    SvarSlet
  14. Yngste var træt og lidt mat i går, så han kom med mor her på job. Der fandt han sin energi igen og hyggede sig stort ;0)

    Charlotte - Tusind tak :)
    Det er bare ikke altid det føles behageligt at være forældre. Sådan en kølig efterårsnat på en stol på terrassen, kunne jeg nu godt undvære, men det hjalp ikke denne gang bare at stå i hoveddøren :)
    ___

    Madame - Tak, han er på vej i den rigtigte retning.
    Du har været heldig :)
    det er nok den mest larmende børnesygdom der findes ;0)
    ___

    Gittemay - Tusind tak. Han er i klar bedring :)
    Og tak, min "figl" er ellers overhovedet ikke helt så fin som den jeg prøvede at kopiere.
    ___

    Henriette - Tusind tak.
    Ja man går virkelig meget for sine børn ;)
    Da ældste havde det første gang, var det også metoden med damp vi brugte, men næste gang brugte vi den med kold luft og den kan jeg nu bedre forenige mig med.
    Han var med på job i går og i dag har enegrien været pænt oppe siden han stod op, så han skal på "børnehave-arbejde" om lidt.
    Knus
    ___

    Laura - Ikke helt. Han havde nogle grimme hosteanfald, men uden sællyden. Så en ½ dag på mors arbejde var lige sagen.
    Vi holder os til den kolde luft og ja varm te har en gunstig virkning :)
    Tak, min figl hænger og ser underlig ud ;)
    ___

    Bente - Jo tak, han er ved at være sit eget jeg igen og han holder lige en pause med jobbesøg. Det var ellers rigtig sjovt - syntes han ;)

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺