24.10.09

En sidste hilsen

I dag kl. 11, skal jeg med Frøkenen over i klubben.
Der skal være en mindehøjtidelighed for et af klubbens børn, der efter 1½ års kamp mod kræft i hjernen, sov stille ind i søndags.

Frøkenen kender ham både fra klubben, men også fra skolen, hvor han gik en klasse under hende.

Elever og kammerater har fulgt ham, fra han begyndte at have problemer med at gå, kom med krykker, senere da han var nød til at bruge rullestol. Hun er kommet hjem og berettet om at han nu var skaldet pga. kemoen osv.

I mandags blev skolen samlet og inspektøren informerede om dødsfaldet og der var derefter mulighed for i klasserne at mindes ham og få talt om at miste og sorg.

Jeg må sige, at jeg syntes det er stort af forældrene at de har overskud til at dele.

Ære være hans minde.

9 kommentarer:

  1. Hvor er det dog trist, Kari! Så ungt et menneske ... Men det giver jo anledning til, at I taler med jeres børn om døden. Det bliver en tung dag for jer.

    SvarSlet
  2. Hvor er det trist at læse. Det er altid svært at miste nogen man kender/holder af.
    Mange hilsner herfra.

    SvarSlet
  3. Trist læsning. Hvor må det være forfærdeligt for forældrene.
    Det er tungt.

    KH Gittemay

    SvarSlet
  4. Det må være det værste - at miste et barn.

    SvarSlet
  5. Madame - Det er trist at et barn kun bliver 11 år.
    Jeg kendte ham ikke, men da Frøkenen gerne ville op og sige farvel og alle børn skulle have en forælder med, tog jeg med.

    Vores børn kender til døden og de er helt med på at det er uungåligt. Vi har haft mange dødsfald i familien og der har de været med.
    Lige nu er stemningen trykket.
    ___

    Anette - Tak!
    Jo, det er svært at miste og det virker uretfærdigt at det i dette tilfælde er et barn.
    ___

    Gittemay - Ja, særdeles trist og uretfærdigt. Jeg er glad for, at det ikke var mig der sad der forrest og så på mit barns kiste.
    Håber aldrig at oplever det.

    SvarSlet
  6. Lavendel - Ja, Det tror jeg ikke jeg kunne bære.

    SvarSlet
  7. Det er svært at sætte ord på, hvor meningsløs det er og alt det han har været igenmen og til sidst taber kampen.
    Kan du ha en god weekend

    SvarSlet
  8. Det er helt urimligt :-(

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺