20.10.09

Boligannoncer

Jeg indrømmer gerne, at jeg elsker at læse boligannoncer i lokalaviserne, på Boligsiden.dk og Boliga.dk.

Jeg tror jeg ville være en god ejendomsmægler, når bare andre vil tage sig af alt det andet "kedelige" og jeg så kunne fremvise.

Boligannoncerne er et kapitel for sig selv; med vand udsigt (hvis man står på tæer og vinden blæser i den rigtigte retning), tæt på offentlig transport (jernbanen i baghaven) osv

Idag i lokalavisen kunne jeg se, at et af husene på min vej er blevet solgt. Selvfølgelig tillykke til sælger, specielt fordi huset har været til salg i mere end 2 år.
Det der gjorde dagens annonce så speciel (ironisk) er, at "lignende søges". Så skulle nogen have et lignende hus til salg og regner med at skulle flytte om et par år, så sæt til salg nu...

Det jeg vil frem til er, at ejendomsmæglere burde tænke lidt over hvad de skriver.

12 kommentarer:

  1. Griner - fedt indlæg, jeg burde sende det ud i et nyhedsbrev til alle landets ejendomsmægler. Det burde jeg jo kunne gøre via mit job :-)

    SvarSlet
  2. Lise - Tak ;-)
    Det er rigtigt, du er i den brance. Hvis det kan fremkalde et smil og lidt eftertanke, så værsågo' :)
    Jeg syntes bare det var så komisk, at de har brugt over 2 år og 3 ejendomsmæglere på, at få solgt og så søger mægleren lignende ejendomme.

    SvarSlet
  3. Ha ha ... og ... du er ikke ene om din fascination over boligannoncer ;-).

    Da jeg skulle sælge min lejlighed for fire år siden, insisterede jeg på selv at skrive salgsteksten - for jeg ville altså ikke være endnu et offer for alle de ufrivilligt komiske (og ukorrekte) ejendomsmægler-formuleringer!

    SvarSlet
  4. Bente - Det var måske en ide, at lade os selv kreere annoncen. Så kan alle forstå, hvad de køber.
    Desværre tror jeg, der vil være nogle lidt for rosenrøde imellem og det er jo næsten lige så slemt, som de nuværende formuleringer.

    Der findes en retskrivnings ordbog, nudansk ordbog og en synonym ordbog. Måske der skal laves en synonym ordbog for ejendomsmæglerslang ;)

    SvarSlet
  5. Ja, det var da måske en idé :o)

    SvarSlet
  6. Åh ja, hvor har du ret - ejendomsmæglere burde tænke mere over, hvad de skriver. Her hos os får vi os jævnligt en høj latter over deres udtryk ;-)

    SvarSlet
  7. Åh hvor jeg dog kender det med deres skrivelser.
    Selv kigger jeg også tit på boligsiden, der er ikke meget bevægelse, og mange kommer tit igen efter en pause eller med ny mægler.
    Går I med salgsplaner eller har du det ligesom mig, der leger med tanken om et lille rart sted på landet.....

    SvarSlet
  8. Mette b - :0)
    ___

    Madame - Man kan virkelig pynte på en fladefærdig rønne. Men jeg tror, man selv kan gøre indsigelse og justere på udtrykkene i annoncen.
    Men ikke for meget, for så har vi jo ikke noget at grine af ;)

    SvarSlet
  9. Laura - Jeg elsker at se på boliger. Tænk at man kan lave så mange varianter over samme emne.
    Jeg har i mange år gerne ville flytte. Jeg er forelsket i gamle villaer, dem med krinkelkroge og charme. Det er den drøm jeg går rundt med og håber på, vil blive opfyldt i en ikke alt for uoverskuelig fremtid.

    Jeg syntes også om tanken om et lille nedlagt landbrug, men der tror jeg Gemalen står af. Så jeg holder mig en ville fra 20'erne eller 30'erne. Men din drøm lyder rigtig hyggelig og da ikke for fjern :)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺