13.9.09

Done - næsten

Så er skuret blevet ryddet og genindrettet.  Et gammelt puslebord er smidt ud. Det blev brugt til opbevaring, men ikke optimalt.

Ved oprydningen dukkede der ting op, jeg viste vist jeg havde, men ikke hvor de var havnet.
F.eks dukkede tingene op nedenstående billed op.
3 brødforme og en stegeso fra Henry Watson og 1 patéform fra Emil Henry.
Stegesoen er ikke ret stor, men jeg tror jeg skal prøve den næte uge. Så nu skal jeg på jagt efter en opkrift.



Frem dukkede også denne gamle træ æske fra min farfar. Han brugte den til søm, skruer m.v. Den havde jeg glemt eksisterede.



Jeg tror jeg skal have den slebet af og enten lakeret eller olieret. Tror den kan blive rigtig flot.



Nå men blev vi færdige?
Nej ikke helt. Der er en del der skal smides på lossepladsen og så skal vi have ryddet op i en 2-3 kasser med blandet indhold.
Men så er det også repræsentabelt igen - YES

15 kommentarer:

  1. Stegesoen er rigtig god til en kylling og alt muligt grønt ned ved siden af. Husk stegesoen skal trække vand inden den bruges.
    Jeg har haft en, men i et anfald af oprydning røg den på genbrug.

    SvarSlet
  2. Margith - Velkommen forbi :)
    Jeg kan huske min mor havde en. Jeg har faktisk haft denne i omkring 10 år uden at have fået brugt den. Men better late than never.

    Og tak for tippet. Syntes nok jeg kunne huske noget om det med vandet, så det er bekræftet :^)

    SvarSlet
  3. Åh, bare det var mit skur, der havde fået en overhaling :-) Og sikke dejlige ting du fandt! Ja, den gamle trækasse kan blive meget smuk - det er jeg sikker på.

    SvarSlet
  4. Sikke skatte du havde gemt og glemt :-)

    SvarSlet
  5. Uuh det er lige noget for en tingfinder! Æsken er særlig smuk!

    SvarSlet
  6. Sikke herligt at rydde op hjemme hos dig, når man finder sådanne herlige sager :-)

    SvarSlet
  7. Kære Søde flinke Kari.

    Jeg MÅ da have lov at købe skrinet af dig... Jeg kan ikke leve uden er jeg sikker på. Jeg har jo en udpræget forkærlighed for skrin,æsker og mere af samme skuffe, så please please.

    SÆLG det til mig.

    Knuuus Henriette ;))

    SvarSlet
  8. Madame - Jeg har luret på det skur i mange uger og pludselig gik der hul på bylden og jeg fik taget mig sammen.
    Og æsken skal nok blive en fryd.
    ___

    Losarinas Mor - Ja, det var en fin skat der der dukkede op :^)
    ___

    Lavendel - Det vil jeg gerne tro ;^)

    SvarSlet
  9. Laura - Ja, jeg er en gemmer og min far ligeså, så da han døde, overtog jeg trods Gemalens blikke :^)
    ___

    Kære søde dejlige Henriette,
    Det bliver et sødt kærligt men bestemt nej.

    Der er noget affektionsværdi i den. Det er ikke så meget jeg har tilbage fra min farforældres tid (ud over et hav af små likørglas).
    Men kulle jeg en gang blive træt af den, så skal jeg tænke på dig :)

    Knus Kari

    SvarSlet
  10. Ja det kan jeg jo faktisk godt forstå.. :-)
    Den er altså også så fin syntes jeg, så du kan sikkert få en masse ud af at gøre den i stand.

    Men husk mig nu ik...;)

    Knuss

    SvarSlet
  11. Henriette - Det skal jeg nok :^)

    knus

    SvarSlet
  12. Dejligt med en gang oprydning der bringer "glemte ting" frem i lyset.

    SvarSlet
  13. Anette - Det kan du tro det er :^)
    Og velkommen hjem!

    SvarSlet
  14. En stegeso har jeg hørt skulle være ret så god. Man kan vist lave nogle rigtig lækre retter i den. Har aldrig selv prøvet, men har mange gange tænkt på at købe én. Når du får det prøvet, må du lægge opskrifter på din side, tak:-))))

    SvarSlet
  15. Gitte - Jeg skal nok fortælle om udfaldet af min madlavning i stegeso og bliver det godt, så kommer der måske også en opskrift. :)

    SvarSlet

Her kan du skrive, hvis du syntes du har noget du gerne vil fortælle.
Og så bliver jeg glad for en lille kommentar i ny og næ ☺