3.8.09

Nykøbing Falsters herligheder

Det sidste jeg vil vise fra vores sommerferie på Falster, er smukke, sjovt, herlige ting og bygninger, jeg faldt over.

Nykøbing Falster revyen holder til nede ved Torvet. På den ene side af bygningen ligger torver (næsten) og på den anden side er der en smøge, hvor der er lagt fliser ned, Nykøbing Falsters Walk of fame.

Der var mange berømte fliser, men jeg vil bare vise to fotos...


I Jernbanegade nr 8 ligger Bog og Ide. Butikken ligger i en gammel bygning, som er blevet malet mørk grå og fået guldugler. IRL så bygningen utrolig flot ud. Jeg elsker når man passer godt på gamle bygninger.


Længere nede af Jernbanegade lå disse sjove små butikker. Det var også en bygning som jeg syntes om. Jeg kan godt li' når noget er lidt anderledes.


På vej hjem fra vores tirsdags bytur kom vi forbi denne låge. Egentlig ikke noget specielt, men alligevel har man lige pyntet lidt på den med sølv.


Fredag aften spiste vi på den lokale kinesiske restaurant. En rigtig god en, med det man plejer at få sådan et sted.
På vej tilbage til bilen, gik vi en anden vej end dem vi havde gået om tirsdagen. Jeg er en af dem der bliver draget af portåbninger og andre åbne døre/låger og det kan være spændende ting man ser.
Jeg kom forbi en port og så på...

Et utroligt smukt loft viste sig. Jeg vildt dårlig til at fotografere, men måtte have et billed af det.
Inde i porten så jeg på væggene og der, fordelt med seks på hver side, var årets måneder malet på væggene.




12 kommentarer:

  1. Sikke nogle sjove og spændende ting du har fotograferet! Jeg er helt vild med porten med stjernetegn i loftet :-) Og fliserne er da helt fantastiske!
    Ha' en god tirsdag!

    SvarSlet
  2. Vi har vist noget til fælles, os to. Døre og porte. Og fine, gamle huse. Jeg kan også blive helt glad indeni, når jeg ser et hus fra fortiden stå og skinne endnu - måske lidt skævt, men fint på sin egen (lidt gammeldags) måde. Dine billeder giver et godt indtryk af Nykøbing F.

    SvarSlet
  3. Madame - Tak, jeg havde ikke engang opdaget det var stjernetegn, jeg blev bare så facineret af de malerier der var der. Jeg elsker den der gamle stil.

    Jeg kunne heller ikke stå for de fliser og der var rigtig mange af dem. Det er et besøg værd, hvis man kommer til Nykøbing F.

    God aften til dig :0)
    ___

    Sussie - Ja, der er da ikke noget bedre. Det skal være smukt eller anerledes og ikke stereotypt, som meget nybygget er.
    Nykøbing er kedelig, syntes jeg, men der er nogle spændende bygninger og udenoms i den by.

    SvarSlet
  4. Sikke nogle smukke bygninger og detaljer dit øje har fanget.

    SvarSlet
  5. Jeg kan godt huske bygningen med boghandleren fra da jeg selv besøgte byen. Den ER smuk. Rundt omkring i landet er der jo masser af smukke bygninger og det er værd at kigge OP og ikke ligeud når man er på tur. :-)

    Tak for kigget fra ferien.

    Kh Henriette :)

    SvarSlet
  6. Oline - Tak :)
    Nye byer bliver altid studeret nøje når jeg slentre rundt.
    ___

    Henriette - Bygningen stod der i solen og så bare så smuk ud.
    Ja man skal huske at se op, når man smutter rundt i byer landet rundt.

    SvarSlet
  7. Skal vi ikke tage på ferie sammen en dag? Det lader til, at vi kunne få meget til til at gå med at kigge på smukke bygninger :o) Det ser rigtig flot ud.

    Kram og knus, hils familien.

    SvarSlet
  8. Fru E - Velommen hjem :0)
    Vi kan tage på forlænget weekend...
    Du har sikkert fået knipset noget, mens I var afsted.
    Glæder mig til at se feriefotos på din blog.

    Tak og i lige måde :)

    SvarSlet
  9. Tak for turen rundt i "min" gamle indkøbsby, som jeg holdt meget af faktisk. Jeg skal snart en tur ned på de kanter igen.

    SvarSlet
  10. Nej jeg ville ikke være anonym, men systemet drillede.

    SvarSlet
  11. Døre og porte ja, det er altid spændende at se hvad der gemmer sig bag. :-)
    Hyggelige billeder fra Falster af.
    Vi er netop hjemvendt fra en super dejlig uge i Sønderjylland (Kollund og omegn) og hold da op, hvor er der meget at se der! Elskede det bare! :-)
    Tak for kommentaren på min blog - altid hyggeligt med nye (som gamle) besøgende.
    Hilsen Charlotte
    www.herhosmig.blogspot.com

    SvarSlet
  12. Deborah - Selvfølgelig skal du ikke være anonym :0)
    Det er rigtigt. Du har skrevet om din tid på sydhavsøerne.
    Vi tog en tur rundt i området og selvom det er meget fladt, var der meget at se på.
    Rigtig god tur der ned :0)
    ___

    Charlotte - Sønderjylland er et rigtig dejligt område. Vi var der nede i 2006. Vi boede i Skovby på det sydlige Als. Forelskede os vildt i Sønderborg og nød hele det område der nede.

    Mange hilsner Kari

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺